Avatar billede Rlinds Praktikant
28. januar 2021 - 19:42 Der er 5 kommentarer

Problemer med at hente og sende mail

Hej,
Jeg har internet via Waoo og kan godt både hente og sende mails via deres medfølgende trådløse router.

Så har jeg tilsluttet et nyt access point hvor selve internettet fungere fint, men 'Mail' programmet på min Mac kan ikke hverken hente eller sende mails via access pointet.

Skifter jeg over til Waoo-routeren kan jeg både hente og sende mails.

Nogen der kan hjælpe med en løsning?

Mvh. René
Avatar billede INK Ekspert
28. januar 2021 - 21:11 #1
Virker access punktet for andre enheder? Virker det for Chrome eller Safari på din Mac?
Anvender access punktet samme SSID, kryptering og adgangskode som din WAOO router?
Avatar billede Rlinds Praktikant
28. januar 2021 - 21:17 #2
Hej ink,
Ja, access pointet virker for andre enheder ift. sarafi og chrome.

Access Pointet har ikke samme SSID eller adgangskode - kryptering, her er jeg i tvivl om, om det er det samme.
Har det betydning hvilket navn og kode selve access pointet har? For så er det da nemt at ændre.
Avatar billede INK Ekspert
28. januar 2021 - 21:23 #3
Det med navn og kode har primært betydning, hvis en enhed jævnlig bevæges gennem huset og skal skifte fra access punkt til router og tilbage igen.

Hvis du har en fast placering af din Mac, så skulle den bare logge på. Du bekræfter altså at acccess punktet virker for andre enheder. Hvad med din Mac, virker safari og chrome på denne gennem access punktet, så det alene er mailprogrammet, der ikke virker?
Avatar billede Rlinds Praktikant
28. januar 2021 - 21:54 #4
Ja, det er alene mailprogrammet der ikke virker.
Det er samme udfordring på min iPhone 11 Pro, som ligeledes heller ikke kan hente eller sende mails når den er på wifi via access pointet.
Avatar billede INK Ekspert
29. januar 2021 - 17:40 #5
Beklager, har ingen gode idéer