Avatar billede Henry Poulsen Mester
29. januar 2021 - 19:35 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Intenso Ekstern harddisk 2 TB 2,5"

Harddisken har virket fint til kontinuerlig backup i 3 år.
For nylig skiftede jeg stationær pc ud med bærbar Lenovo X1 Carbon, og monterede Intenso harddisken til at fortsætte med kontinuerlig backup.
Men jeg opdagede at disken nu kun kan indeholde 31,9GB, ikke de 2 TB den tidligere registrerede.
Kan den 'resettes' til oprindelig, eller står den til udskiftning ?
Der er kun et Led lys der viser den er tændt, ingen indstillingsmuligheder.
Tak for hjælpen
Avatar billede 220661 Ekspert
29. januar 2021 - 20:10 #1
Hvordan er egenskaberne på disken i diskhåndteringen?
Avatar billede 220661 Ekspert
29. januar 2021 - 20:11 #2
Er driverne til din nye pc generelt opdateret fra producentens side?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. januar 2021 - 22:32 #3
Når den er tilsluttet, så se på egenskaberne i diskhåndteringen (Højreklik på Windows knappen og find Diskhåndteringen).

Den er sandsynligvis blevet formatteret med en 32GB partition - hvis du sletter alt på den, vil du kunne re-partitionere den til den fulde størrelse.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. januar 2021 - 22:35 #4
#3 Ja jeg tænker måske fat 32 der har et max på lige 32 GB i størrelse :-)
Avatar billede kurt54 Ekspert
30. januar 2021 - 00:20 #5
FAT32 har ikke 32G i max - men windows kan standard kan kun formatere til 32G fat32 - formateres den andetsteds eller med tredieparts program kan windows godt håndtere over 32G - men brug et andet filsystem så du undgår en begrænsning på 4G i max filstørrelse. exFAT er en mulighed.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. januar 2021 - 07:55 #6
#5 Ja det er korrekt Kurt54.
ExFat er en god løsning hvis harddisken også skal kunne bruges på både Mac og Windows systemer
Avatar billede Henry Poulsen Mester
30. januar 2021 - 11:31 #7
Tak til jer alle for inputtet.
Jeg burde have vidst det.. Da jeg skiftede pc omformaterede jeg harddisken, og uden at tænke accepterede jeg i Stifinder FAT32.
Jeg har selv formateret disken fra ny med NTFS i Diskhåndtering, men det er gået i glemmebogen.
Nu kører den rigtig med 0,5 TB til backup og ca. 1,5 TB til alm. lagring.
Tak
Avatar billede 220661 Ekspert
30. januar 2021 - 18:05 #8
Sjovt er det jo så at jeg som den første skriver FAT32 i #4 ;-)