Avatar billede Dayghost Novice
29. januar 2021 - 21:49 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Redirecte til indhold fra webhotel - ikke fra domæne til nyt domæne.

Er det muligt, på et eksisterende domæne, at oprette urlen hjemmeside.dk/test (Vigtigt at urlen er inka. /xxxx ) og redirecte hen til indholdet på et andet webhotel? I så fald - hvad er fremgangsmåden kort fortalt?

Problemet er, at der er blevet oprettet et wordpress site, som ikke kan blive lagt over på den ønskede adresse (eks. "hjemmeside.dk/test") da deres server/system ikke understøtter wordpress sites. Jeg har ikke fået den fulde forklaring, men det skyldes bl.a sitecore.

På forhånd mange tak.
Avatar billede jakobdo Ekspert
29. januar 2021 - 22:30 #1
Ja, det kan du godt lave ja.

Du skal "bare" lave en redirect.
Hvis du har adgang til "server-settings" kan du lave en 302 redirect direkte i config. (burde du)
Det kan også lave med serverside script, hvis du har det tilgængeligt. :)
Avatar billede Dayghost Novice
30. januar 2021 - 07:07 #2
Mange tak for svar. Og det kan også fungere, selvom der i forvejen ligger et site på “hjemmeside.dk”, som ikke skal redirectes, men udelukkende url’en “hjemmeside.dk/test”? Hvilken URL vil man i dette tilfælde se i browseren?

Jeg har ikke selv adgang til serveren, men skal fremlægge forslaget for dem, der har.
Avatar billede jakobdo Ekspert
30. januar 2021 - 16:44 #3
Altså der vil ske følgende.

En bruger klikker på linket eller taster url'en hjemmeside.dk/test.
I browseren vil så stå:

hjemmeside.dk/test

Browseren vil bede om at få hjemmesiden bag url'en: hjemmeside.dk/test

Serveren vil så på: hjemmeside.dk/test sende en 301 eller 302 redirect til browseren og browseren vil hente denne "ny" adresse: f.eks. nyside.dk og brugeren vil se: nyside.dk i sin browser efter denne redirect er udført.
Avatar billede Dayghost Novice
30. januar 2021 - 18:15 #4
Tusind tak for din forklaring - det var et godt og forståeligt svar. Tak!