Avatar billede TAT Praktikant
30. januar 2021 - 17:38 Der er 5 kommentarer

Deling af fotos iPhone.

Hej.

Hvordan kan det være at jeg kan finde billeder i mit fotobiblotek som er taget med min mands telefon? Vi har begge iPhone og hvert sit Apple-id. Bruger dog den samme computer til at sikkerhedskopiere på? Hvad kan det skyldes at jeg får nogle af hans fotos?
Avatar billede INK Ekspert
30. januar 2021 - 20:06 #1
Kan de være sendt til dig i mails, mms eller med AirDrop?
Avatar billede claes57 Ekspert
31. januar 2021 - 01:48 #2
Hvis I har OneDrive på enhederne, og kun en brugerid på OneDrive og pc, så kan Windows ikke skelne jer. Lidt, om i har enkeltbruger licens til Office eller en familiepakke med 5 brugere...
Avatar billede leif Seniormester
31. januar 2021 - 17:26 #3
Kunne I have lavet et Shared Album i iCloud ?
Avatar billede TAT Praktikant
01. februar 2021 - 14:55 #4
De er ikke modtaget i mails, mms eller ligende og AirDrop der går jeg ud fra at man aktivt skal sende den vej og modtager skal godkende, hvis dette er korrekt er det heller ikke denne vej.

Vi har Mac og mindes kun vi har en bruger men det er jo ikke alle billeder jeg modtager og tænker at de så bliver delt via. Computeren?

Iforhold til iCloud kan jeg se det ikke er slået til på min telefon så vi burde vel ikke have et fælles album, hvis vi havde ville det så ikke dukke op som et album for sig selv i foto og ikke blandt alle mine egne billeder i fotobiblioteket?
Avatar billede claes57 Ekspert
01. februar 2021 - 15:26 #5
Prøv at finde billederne på mac. Hvis de ligger i forskellige mapper, så er årsag ukendt.
Hvis det er alle filer i en mappe, så tjek jeres indstiller på telefonerne, om der deles, og slå det fra.