Avatar billede Bernie2 Novice
30. januar 2021 - 18:28 Der er 3 kommentarer

Oprette netværk der fødes fra et eksisterende WIFI netværk

Kan tilgå et semi-public wifi netværk - fra en offentlig instans hvor koden er bredt kendt. Skal bruge det til at streaming til chromecast - ikke så smart at registrere vores chromecasts direkte på semi offentlige net.
Brugte en wifi extender (TP Link TL-WA850RE) til at trække et RJ45 kablet signal ud som jeg sendte ind i en router og skabte derved min egen netværks hub drevet med wifi data fra et andet net. Virkede fint med mit hjemme wifi som datakilde.
Men når jeg gør det samme på det semi-public netværk virker det meget kortvarigt - 1 minut måske - så tabes forbindelsen til wifi'en. Virker som om at en eller anden blokering træder i kraft. Er det overhoved muligt?
Noget bud på et work-around. Har tænkt på en rejse router - men gætter på den får samme problem. Kunne være en TP link AC750.

Håber der en der ved en del mere om netværk end jeg gør som kan hjælpe :-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. januar 2021 - 19:18 #1
Hvis du bruger dit eget internet, og ikke nasser ulovligt net, har du ikke det problem.

Ja, det er ulovligt, selv om du er bekendt med koden., så længe du ikke har fået lov.
Avatar billede Bernie2 Novice
31. januar 2021 - 11:21 #2
OK - så var der en med moralsk kvababbelse - noget der kan forholde sig det tekniske problem.
Avatar billede ptj_11 Forsker
22. februar 2021 - 14:41 #3
Det er nok ikke så meget moralsk kvababbelse, nok nærmere en oplysning om, at det kan man ikke, med mindre udbyder giver adgang til det.
Et netværk kan se alle enheder, der er koblet op mod det, og et semi- eller fuldt professionelt netværk er nok beskyttet mod et  projekt som du skitserer.
Den router, der leverer dit startnet er en professionel router, der har langt flere indstillingsmuligheder, end din egen privat router.