Avatar billede bvk Juniormester
01. februar 2021 - 12:26 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan samler jeg flere mails i en PDF fil?

Jeg bruger one.com, og skal have samlet små 300 mails i en PDF-fil (og det SKAL være PDF).
Er der nogen som har et bud på det?
Avatar billede claes57 Ekspert
01. februar 2021 - 12:36 #1
du kan i windows udskrive dem (en ad gangen) til windows pdf-printer
herefter samle dem med et andet program https://www.microsoft.com/da-dk/p/pdf-merger-splitter-free-pdf-splitter-to-extract-pdf-and-combine-pdf/9p4tcns9h432?activetab=pivot:overviewtab
Avatar billede acore Ekspert
01. februar 2021 - 14:13 #2
Nu skriver du ikke hvilken mail-client, du bruger, men i Outlook kan du markere flere mails, og så bare printe dem til én pdf.
Avatar billede claes57 Ekspert
01. februar 2021 - 14:31 #3
Så det kunne være smart at hente en outlook, og lade den synkronisere med one.com, udskrive alle (hvis de ligger i flere mapper, så tag en mappe ad gange til flere pdf'er).
på den måde kan det klares og når de samles til sidst, så ligger de sorteret i mappe-orden.
Måske kan den indbyggede mail i win10 klare det...
Avatar billede bvk Juniormester
01. februar 2021 - 17:33 #4
Nu har jeg gemt den enkeltvis som PDF'er så nu samler jeg dem bare og så er det løst....;-)
Avatar billede acore Ekspert
01. februar 2021 - 18:15 #5
"Smart"
Avatar billede poko1 Ekspert
02. februar 2021 - 17:58 #6
bvk
Fortæl venligst hvordan du bar dig ad med at samle dem?
Jeg har lige fået samme spørgsmål fra en ven.
Avatar billede falster Ekspert
02. februar 2021 - 19:19 #7
Til at samle pdf'er er der mange (gratis) muligheder.

En ikke-online løsning er

https://www.pdflabs.com/tools/pdftk-the-pdf-toolkit/

(Dannelse af pdf'erne fra emails kan gøres (gratis) med Thunderbird sat op til kontoen og så udskrive til den indbyggede printer "Microsoft Print to PDF". Man kan markere alle/mange og udskrive, men der promptes for navn til hver pdf.)
Avatar billede poko1 Ekspert
02. februar 2021 - 20:11 #8
Jeg ændrede dem til PDF og brugte denne
https://smallpdf.com/da/merge-pdf