Avatar billede Eva810 Juniormester
02. februar 2021 - 12:00 Der er 12 kommentarer

Opdateringsbøvl

Jeg har en Lenovo som kører windows vers. 1803. Hver gang computeren tændes fortæller den mig, at windows skal opdateres. Den henter opdateringen, men kommer og fortæller at opdateringen fejlede og ændringer fjernes. Jeg har forsøgt at hente opdateringen på microsofts side, men på et tidspunkt kommer spørgsmålet: vil du tillade ændringer på din computer? Og her er eneste svarmulighed et NEJ. Hvordan kommer jeg af med den? Kan man et eller andet sted slå windows update fra, for indtil nu virker computeren fint med den gamle version. Vil lige bemærke, at jeg ikke er det mest tekniske træ i skoven. På forhånd tak!
Avatar billede claes57 Ekspert
02. februar 2021 - 12:38 #1
https://support.microsoft.com/da-dk/windows/fejlfinding-af-problemer-under-opdatering-af-windows-10-188c2b0f-10a7-d72f-65b8-32d177eb136c
scroll ned til
Gendan og reparer systemfiler, klik på den, og udfør punkterne.
lidt før var Omdøb mapper til softwaredistribution, klik på den, og udfør punkterne.
så kan du forsøge at køre update igen Start  > Indstillinger  > Opdatering og sikkerhed  > Windows Update  > Søg efter opdateringer.
den bør hente en frisk opdatering, så det tager lidt tid...
Avatar billede 220661 Ekspert
02. februar 2021 - 14:48 #2
Man kunne prøve dette:

1. Tryk på WindowsTasten + X
2. Vælg Windows Powershell (Admin)
3. Kopier nu følgende kommandoer ind en af gangen og tryk enter
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Checkhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
4. Vent på den er færdig med hver linje
5. Herefter indsætter du
sfc /scannow
6. Genstart din PC og se om opdaterings problemet stadig er der.
Vær opmærksom på det tager lidt tid
https://ibb.co/xXWZnh3
Avatar billede supportsiden Professor
03. februar 2021 - 07:07 #3
Tjek at der er fri plads på C drevet :
Højreklik på Start, vælg system og lager
Udfør #2 ' forslag
Kør Windows update med Opdaterings assistenten fra
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Avatar billede Eva810 Juniormester
03. februar 2021 - 11:38 #4
Har prøvet løsning 2. Kommer omgående til en boks: Vil du tillade ændringer på computeren? Eneste svarmulighed er NEJ.
Avatar billede Eva810 Juniormester
03. februar 2021 - 12:00 #5
Claes: Jeg får beskeden use an elevated prompt... hvad betyder det?
Avatar billede supportsiden Professor
03. februar 2021 - 14:56 #6
i #2 skal du vælge "2. Vælg Windows Powershell (Admin)"
Avatar billede claes57 Ekspert
03. februar 2021 - 15:46 #7
Da du skal rydde op på pc, så skal du have udviddede rettigheder til det - så Powershell eller Kommandopromt skal køres hvor der står (admin) eller (administrator) lige efter.
Avatar billede Eva810 Juniormester
04. februar 2021 - 10:37 #8
jeg vælger (admin) løsningen men kommer omgående til boksen hvor nej er eneste svarmulighed.
Hvis dette ikke kan løses, kan I så fortælle mig hvordan jeg kan undgå at windows automatisk søger efter opdateringer? Computeren virker jo uden disse.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. februar 2021 - 11:13 #9
Har du flere brugere på computeren og er du admin på den bruger som du bruger?
Avatar billede Eva810 Juniormester
05. februar 2021 - 15:36 #10
Det er kun mig der bruger computeren. Ved ikke om jeg er admin? Hvor kan jeg se det, og hvor kan jeg oprette mig som admin?
Avatar billede 220661 Ekspert
05. februar 2021 - 15:40 #11
#10 Kontrolpanelet-Brugerkonti
Her vil du se billedet på din profil med navn og om du er administrator og hvilken konto  type  du har på pc.
Avatar billede Kalle Juniormester
21. april 2021 - 08:37 #12
Installer Opdateringsassistent til Windows 10.