Avatar billede Novice-1 Seniormester
02. februar 2021 - 20:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Blokerer tuchplade på få år gammel Fujitsu laptop Win 10 pro -hvordan??

Vistnok!! efter seneste opdatering i tuchpad er kke længere  deaktiveret - som jeg ellers har haft den
-bruger den aldrig
-synes jeg forgæves har prøvet alt -og søgt på nettet
hvad mon jeg har gjort/ gør galt

på forhånd tak!!
Avatar billede poko1 Ekspert
02. februar 2021 - 20:18 #1
Gå i Kontrolpanel vælg mus
Vælg at Deaktivere når den externe mus er tilsluttet
Avatar billede poko1 Ekspert
02. februar 2021 - 20:18 #2
Avatar billede klaudi Ekspert
02. februar 2021 - 21:12 #3
Eller denne mulighed:

Højreklik på Start knap (eller WIN+X)
Vælg Enhedshåndtering, find Mus og andre pegeredskaber, fold ud,
højreklik så på din Touchplade driver og vælg Deaktiver enhed.
Avatar billede Novice-1 Seniormester
03. februar 2021 - 12:00 #4
ville have sendt skærmkopi -- nåh men "ser ud" som jeg har to mus --men har alrig haft mer' end en .mener jeg:

Alps poiting device  og  HD-kompatibel mus

og for hver står der  generelt,  driver hændelser detaljer resurser
og en mulighed  nederst for at trykke ok

----det  går vel ikke  at slette en af de to under mus
---hvis jeg ku slette touchpad ville det være ok  -kommer aldrig til at bruge den

det med at deaktivere  syntes jeg ikke lige jeg ku finde
jow måske under generelt -for hver af de to- skift indstillinger
tør jeg det -eller laver jeg endnu mere rod i det???

P.S. er muligt jeg har haft musen sluttet en USB-3 hub  for 14 dage siden-  og kun to dage jeg har haft problemer

--er der blot mig der ikke har læst grundigt nok på jeres svar??

på forhånd tak!!!
Avatar billede klaudi Ekspert
03. februar 2021 - 12:26 #5
Det er jo nok Alps poiting device der er touch pladen, prøv at højreklikke på den og se om der ikke er et punkt med "Deaktiver denne enhed" vælg det hvis det findes!
Avatar billede poko1 Ekspert
03. februar 2021 - 12:43 #6
Er det disse du mener? De skal være der!
https://ibb.co/HxRGpZ3
Har du været i Kontrolpanelet og deaktiveret Musepad Når du kører med ekstern mus?
Hvis du ikke kan se muligheden så mangler du den rigtige driver.
Der findes andre end ELAN.
Avatar billede poko1 Ekspert
03. februar 2021 - 12:50 #7
I kontrolpanelet Mus
https://ibb.co/yyrQWT7
Avatar billede Novice-1 Seniormester
03. februar 2021 - 23:13 #8
hej
tak for alle svarene/ hjælsomheden,  endte med at gå dybere ind i det -er ellers ikke så meget for at bevæge mig ud på ukendt farvand:
men endte med at opdatere 4 - 5  driver til touchpad
og  pludselig var der under mus/ musen øverst til venstre touchpad  hvor jeg kunne stille  på den ---og som ønsket slå den fra
så tak for input!!