Avatar billede desist Seniormester
03. februar 2021 - 07:25 Der er 3 kommentarer

% i hel kolonne

Hej
Sikkert et nemt spørgsmål for mange. Jeg er helt noob i exel.
Skal have lagt % 50 til en hel kollone.
Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
03. februar 2021 - 08:05 #1
Skriv 1,5 i en tom celle.
Tag en kopi af cellen.
Marker alle de tal der skal forhøjes med 50%.
Paste, Special.
Sæt prik ved Multiply.
Tryk OK.
Avatar billede desist Seniormester
03. februar 2021 - 09:10 #2
Tak men jeg er ved at oprette et tomt regneark. Og pt er der ingen tal i. Så det skulle gerne være sådan, at når jeg taster i et af felterne i kollonnen. Skulle der automatisk gerne ligges 50% til.
Arket skal bruges til timeregistrering
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
03. februar 2021 - 09:51 #3
Hvis du i A1 indtaster for eksempel 20 så kan du i B1 skrive =1,5*A1.
Hvis det hele skal foregå i en og samme kolonne skal du bruge VBA. Prøv i givet fald med makrooptageren.