Avatar billede Claus Praktikant
03. februar 2021 - 15:17 Der er 1 kommentar

Mængderabat i C5

Jeg har opsat en mængderabat som varerabatlinje i C5, som udløser rabatten, når mængdeangivelsen nåes. Men tanken var, at mængderabatten kun blev udløst, når man ramte et antal i fold af mængdeangivelsen, som altid er udtryk for antallet af enheder i en hel kasse.

Hvis der fx. er 24 skovle i en kasse, så vil det være nemmere at sende en hel kasse afsted, og derfor gives en rabat. Men hvis man bestiller 25 styk, så får man også rabatten.

Er der en løsning på det ud over at oprette en nyt varenummer, som er varen i hele kasser? Den løsning synliggør bare ikke rabatten over for kunden, når data udlæses til webshop.
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
04. februar 2021 - 08:00 #1
Hej Claus,

C5 understøtter rabat i forhold til mængde.  Der hvor du har oprettet rabatten ( i Varesalgsrabatkartotektet), kan du angive det minimums antal som udløser rabatten i feltet 'Antal'.

Det er den enkle del af det.

Med hensyn til Web-shoppen er det alene et spørgsmål om den understøtter dette datafelt og kan arbejde med C5's prisrabat kartotek.  Det kan du undersøge ved din Web-shop leverandør.  Det dog kun de bedste shops som understøtter dette.

Logikken på Webshoppen kan måske godt, men om du kan opdatere denne funktionalitet fra dit priskartotek i C5 er det væsentlige sprøgsmål.

Ellers vend tilbage med produktdata.

MVH
ADDCON
Peter Agger