Avatar billede Mikkel Novice
05. februar 2021 - 16:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmål omkring indgående forbindelse til husstand

Hej.
Jeg har et generelt spørgsmål omkring RJ11 og RJ45 standarter.
Vi bor et stykke ude på landet, hvor der ingen fiber el. er.
Vi har nuværende kun mulighed på vores addresse for, at få internet med RJ11 hastigheder, men ledningen, der er ført ind til huset kører på RJ45 standarten.

Mit spørgsmål er så, om dette normalt forekommer, at der omdannes fra en RJ45 ledning til en RJ11?
Der er 4 små ledninger i farverne grøn, grønhvid, brun og brunhvid, der slet ikke bliver brugt.

Eller kan det være, at netværket som er ført ud til vores hus kun kører på RJ11, hvor det så er omdannet til RJ45 inden installation i huset? :)

Jeg er ny til netværk, så jeg beklager, hvis mit/mine spørgsmål ikke giver mening.

Med venlig hilsen Mikkel
Avatar billede Uvanga Ekspert
05. februar 2021 - 17:41 #1
Prøv at se dette billede:
https://ibb.co/g4D6fGc
RJ11 fra TELE (Rød/Blå i dette eksempel)
RJ45 til PC
Avatar billede claus brandt Juniormester
05. februar 2021 - 17:58 #2
hej
i kablet ind i dit hus,vil det normalt  være  blå/blå-hvid der er tilgangen.
de er ført ind i stikket,  udgang fra RH 11 stikket skal i routern.
har du fastnet telefon på,skal der et filter på, som uwanga billed viser.
fra router bruges RJ 45.
håber det kan bruges
Avatar billede Mikkel Novice
05. februar 2021 - 18:53 #3
Tak for svar :) Jeg fandet ud af det online
Mvh. Mikkel