Avatar billede jnrmgs Juniormester
06. februar 2021 - 16:19 Der er 5 kommentarer

Langsomt Wi-Fi

Hej!

Jeg har en internetforbindelse på 200/50 Mbps.

For nylig har jeg opdaget at jeg langtfra kommer op på den download-hastighed fra min pc via trådløst Wi-Fi.

Når jeg laver en hastighedstest, kommer den ikke meget over 40 Mbps i download!

Hvis jeg laver en test fra min telefon, så kommer den meget tæt på de 200 Mbps i download, så det er i hvert fald ikke forbindelsen den er gal med?

Netkortet i maskinen har nogle år på bagen, men burde den ikke sagtens kunne trække noget mere end 40-50 Mbps? Synes jo ikke det har været så langsomt altid? Netkortet kan nok kun køre på 2,4 Ghz.

Håber på nogle gode råd eller en løsning på problemet?
Avatar billede claes57 Ekspert
06. februar 2021 - 17:49 #1
jeg ville vælge alt efter din pc's placering. Er den i nærheden af router, og står frit fremme, så tag et 5GHz wifi kort, og når det er installeret, så husk at deaktivere det gamle, så pc ved, hvilket kort, der skal bruges.
Hvis pc er under skrivebord, gemt i et hjørne langt fra router, så lev med hastigheden - 2,4GHz har en bedre dækning, og det har du brug for.
Og generelt, så måler windows-maskiner mindre, end telefoner og tablets. Alt det klamp med viruskontrol osv, som pc'er skal have er dræbende.
Avatar billede jnrmgs Juniormester
06. februar 2021 - 19:40 #2
Min router står frit fremme i samme rum og kun 3 meter fra pc'en, så det burde ikke være afstanden der er problemet.
Avatar billede kurt54 Ekspert
06. februar 2021 - 21:37 #3
Hvad  opnår du på telefonen på 2.4Ghz ?

En USB-dongle der kan 5Ghz vil nok forbedre dit download.
Avatar billede jnrmgs Juniormester
07. februar 2021 - 12:39 #4
Jeg prøvede lige at måle hastigheden på 2,4 Ghz på telefonen, og også her måler den tæt på 200 Mbps, men pc'en måler desværre stadig aldrig over 40 Mbps!
Avatar billede Rune1983 Ekspert
08. februar 2021 - 07:23 #5
Mistænker netkortet i din PC desværre ikke kan modtag hurtigere.