Avatar billede frede1234 Novice
08. februar 2021 - 18:35 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

macOS Big Sur dur ikke

"der opstod en fejl under klargøring af softwareopdateringen" siger den når jeg åbner min computer efter opdateringen. Ved ikke hvad jeg skal gøre, kan ikke andet en at tilslutte mig til en hardisk eller en anden computer. Men har ikke nogle andre. Tror jeg kom til at downloade opdateringen uden nok plads på computeren. Nogle der kan hjælpe!?
Avatar billede INK Ekspert
08. februar 2021 - 19:07 #1
Hvilken Mac og årgang?
Hvor meget plads på harddisken?
Har du en backup gennem Timemachine?
Avatar billede frede1234 Novice
08. februar 2021 - 19:09 #2
Hej, Har ikke backup på den og det er en Macbook pro 15 tror jeg vidst nok. Og havde 12gb tilgængelig da jeg downloaded den
Avatar billede INK Ekspert
08. februar 2021 - 19:33 #3
Har læst på nettet, at der kræves mindst 20 GB for installation (Et sted står faktisk 51 GB for en clean install).
Forstår du ikke har backup af dine filer (endnu en modig mand). Det begrænser mulighederne en del, idet jeg forstår den ikke kan starte op nu?

Hvis den ikke kan starte op, så må du finde en ven med en Mac, så I kan fiske dine data ud først. Din Mac skal så starte op som ekstern harddisk og tilsluttes en anden Mac.

Link for info:
https://support.apple.com/da-dk/HT204904

Forslag:

Reparer den interne disk
Hvis du har problemer med din computer, eller hvis vinduet macOS-gendannelse blev vist, da du startede computeren, skal du måske reparere computerens interne disk.
Vælg Diskværktøj i vinduet i programmet Gendannelse, og klik derefter på Fortsæt.
Vælg din disk på listen til venstre i programmet Diskværktøj.
Klik på knappen Førstehjælp, klik på Start, og følg instruktionerne på skærmen.
Hvis Diskværktøj ikke kan reparere din disk, skal du sikkerhedskopiere så mange af dine data som muligt og derefter følge instruktionerne i at slette og installere macOS igen.
Du vender tilbage til vinduet macOS-gendannelse ved at vælge Diskværktøj > Slut Diskværktøj.
Avatar billede frede1234 Novice
08. februar 2021 - 19:35 #4
Kan jeg ikke bare komme tilbage til den gamle opdatering?
Avatar billede INK Ekspert
08. februar 2021 - 19:47 #5
Jo, måske, men det er svært at svare på. Dette link giver anvisning på forskellige opstartsmetoder. Man kan normalt geninstallere det eksisterende MacOS, men hvis der er for lidt plads, så kniber det ofte. Jeg formoder dine datafiler er vigtige for dig, så du ikke bare vil slette alt og så geninstallere?

https://support.apple.com/da-dk/HT201255
Avatar billede frede1234 Novice
08. februar 2021 - 19:50 #6
Ja vil helst undgå at slette alt
Avatar billede INK Ekspert
08. februar 2021 - 19:54 #7
Meget forståeligt. Du kan prøve om den vil starte op i Sikker Tilstand. Lykkes det, så fisk dine filer ud og skab plads.
https://support.apple.com/da-dk/HT201262
Avatar billede Kat11 Praktikant
09. februar 2021 - 13:23 #8
Hvad endte det med du skulle gøre, præcis det samme er sket for mig og jeg ønsker bare at komme tilbage til den gamle macOS
Avatar billede frede1234 Novice
09. februar 2021 - 14:18 #9
Det kommer an på hvor meget plads du har tilbage