Avatar billede HCC Praktikant
09. februar 2021 - 09:16 Der er 3 kommentarer

Tilslutning af printer til ny stationær HP PC

Jeg har anskaffet mig en ny stationær PC. Dette har imidlertid givet mig et problem, når det gælder tilslutningen af min printer, som er en  HP Deskjet 3050.
Printeren kan kun forbindes til PC'en med et usb kabel, idet det trådløse system ikke er kompatibel med Windows 10. Bag på den nye PC er der imidlertid kun to (2) usb indgange, som er optages af hhv. tastatur og mus. Printeren er derfor tilsluttet en af de fire (4) usb indgange, som er placeret på forsiden af PC'en. Dette arrangement fungerer udmærket, men ser rodet ud. Jeg vil derfor gerne have tilslutningen af printeren ført til et af de to (2)usb indgange på bagsiden, men ved ikke hvordan dette bedst lader sig gøre. Vil være taknemlig for et godt råd.
Avatar billede INK Ekspert
09. februar 2021 - 09:28 #1
Det trådløse system skal ikke være kompatibelt med Windows10. Det skal kunne tilsluttes din router. Ifølge spec på HPs hjemmeside findes drivere for Windows10, så en trådløs opsætning burde være mulig.
Avatar billede HCC Praktikant
09. februar 2021 - 12:44 #3
Tak for svaret, Jeg har ikke den store indsigt i IT udviklingen i løbet af  de seneste år, men den PC jeg har købt, har iflg. spec. både Bluetooth og WiFi. Jeg antog, måske fejlagtigt, at den meddelelse jeg fik op på skærmen, om at der ikke kunne etableres en forbindelse på basis af Windows 10, havde relation til Bluetooth. Tak for oplysningen om at jeg kan installerer en driver for Windows 10; det vil jeg forsøge. Jeg vil herefter igen forsøge at forbinde printeren med routerens trådløse netværk. men hvis dette ikke lykkedes, kan jeg forbinde printeren med et kabel til netværket.