Avatar billede FinnLauridsen Forsker
11. februar 2021 - 08:16 Der er 10 kommentarer

Samle data

Hej jeg har 2 spørgsmål
i ark 1 kaldet 1 er der nogle celler der skal afkrydses, men jeg skal have lavet nøjagtigt det samme i 300 ark , mærket 1 til 300 , er der en nem løsning til dette

næste spørgsmål, i B2 til B100 skal der sættes et X når en opgave er blevet lavet , disse X skal så tælles i alle 300 ark og sumeres på ark 0
kan det lade sig gøre

Finn
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
11. februar 2021 - 08:24 #1
Nogle celler skal afkrydses, men hvilke, og skal det ske mauelt eller hvad?
Avatar billede FinnLauridsen Forsker
11. februar 2021 - 08:28 #2
I min iver glemte jeg lige de detaljer

der skal afkrydses manuelt i B 2 til B100 i hver ark
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
11. februar 2021 - 08:28 #3
300 ark!
Har du overvejet om det er den mest hensigtsmæssige måde at løse opgaven på?
Avatar billede FinnLauridsen Forsker
11. februar 2021 - 08:40 #4
Jeg har 300  huse , hvor der er ca 100 punkter der skal efterses, hvordan kan jeg ellers danne mig et overblik hvor mange åbne punkter der er
er åben for andre læsninger
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
11. februar 2021 - 08:55 #5
Hvis du kan/vil dele filen skal jeg gerne forsøge at komme med et forslag.
Avatar billede FinnLauridsen Forsker
11. februar 2021 - 08:57 #6
Jeg er startet fra 0 , så alle forslag modtages gerne
Avatar billede ebea Ekspert
11. februar 2021 - 09:26 #7
Det med afkrydsningen, er nok nemmest at lave med en VBA løsning. Optællingen, skal den separeres op, eller er det en samlet optælling?
Avatar billede FinnLauridsen Forsker
11. februar 2021 - 09:29 #8
Det er en samlet optælling
Avatar billede ebea Ekspert
11. februar 2021 - 09:53 #9
Som skrevet andetsteds, har du så mulighed for, at uploade, blot "Master arket" og evt. 1 eller 2 af de andre ark, i samme fil.
Avatar billede FinnLauridsen Forsker
18. februar 2021 - 13:04 #10
Lukker spørgsmålet og omformulerer det senere