Avatar billede Stef Praktikant
11. februar 2021 - 11:16 Der er 11 kommentarer

Hjælp til at finde mit Wifi

Hejsa,

Jeg upgraderet nogle dage siden min bærbar (provokere 4540s) fra Windows 8 - Windows 10.
De første dage fungerede alt som det skal, men så her for 2 dage siden, kunne jeg ikke finde mit eget wifi længere. Det skal siges at den stadig kan finde alle andre wifi, og min anden bærbar sagtens kan finde mit wifi.
Jeg har installeret de nyeste drivere til bærbaren.
Håber i kan hjælpe!

Mvh Stef
Avatar billede Stef Praktikant
11. februar 2021 - 11:20 #1
Probook 4540s*
Avatar billede KHN Guru
11. februar 2021 - 11:28 #2
Er Flytilstand deaktiveret? (Gøres via F12).
Avatar billede Rune1983 Ekspert
11. februar 2021 - 11:40 #3
Netkortet er vel ikke blevet deaktiveret
Avatar billede Stef Praktikant
11. februar 2021 - 11:41 #4
Ja, det er deaktiveret.
Den finder alle andre netværk end mit eget.
Avatar billede Stef Praktikant
11. februar 2021 - 11:42 #5
Nej det burde det ikke, da den stadig finder andre wifi’s
Avatar billede claes57 Ekspert
11. februar 2021 - 11:52 #6
kører din driver kun efter fx 2,4GHz, og dit net er 5GHz?
Avatar billede Stef Praktikant
11. februar 2021 - 12:02 #7
Ingen ide, mit net burde være både 2,4 GHz og 5 GHz.
Hvordan tjekker man det ellers?
Avatar billede claes57 Ekspert
11. februar 2021 - 12:27 #8
Du kan på din routers indstillinger omdøbe fx 2,4GHz wifi til test2. Så skal router lige skifte opsætningen, og du skal nu kunne se test2 som et wifi fra pc. Hvis det er ok, så på pc tjek, at din wifi-kort også kan 5GHz (ikke slået fra, ikke fjernet navn i Windows) når du kan se 5GHz wifi, så i indstillinger på router igen, og ret 2,4GHz wifi tilbage til tidligere navn.
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2021 - 22:17 #9
Avatar billede ptj_11 Forsker
22. februar 2021 - 14:17 #10
Et lille råd generelt er, at når man har opgraderet fra et styresystem til et nyere, så det sundt, at man vender bunden i vejret på den pågældende pc, og giver den en ren installation. Så ved man med sikkerhed, at der ikke er slæbt noget med fra det gamle styresystem.
Da man opgraderede fra win 95 til win 98, var der problemer, til man lavede en ren installation, det samme med alle senere opgraderinger.
Win 8 + 8.1 var et skodsystem, og uanset opgraderingen til win 10, så risikerer man en masse udfordringer.
Avatar billede castor Novice
03. marts 2021 - 17:09 #11
Jeg ville starte med at checke min telefon og dennes wifi adgang. Kobler den på 2.4 GHz eller 5 GHz. Er begge net mulige? hvis det er tilfældet gør routeren det, den skal. Gør den det, ville jeg tage PC'en og gå ind på dennes netværksindstillinger og søge efter wifi. Enten finder du ingen net, begge net eller det ene net.  Finder du ingen net eller kun det ene, ville jeg gå ind under PC'ens "enhedshåndtering" og checke "Netværkskort", om der er fejlmeddelelser dér.