Avatar billede paulnix Mester
12. februar 2021 - 17:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få opdateringer ti Windows 8

Hej .
Jeg har før fået hjælp her inde og nu har jeg et problem med en ældre laptop .
Det er en Toshiba Satellit L300 som fra start var med Windows Vista men er bliver opgaderet  til Windows 7 men da der jo ikke kommer nogle nye opdateringer har jeg installeret Windows 8 men herefter kan jeg ikke få nogen opdateringer, jeg får en besked der siger fejlkode 80072EFE . Jeg har prøvet at køre en fejlsøgning og så skriver den fejlfinding er fuldført , men jeg kan stadig ikke modtage nogle opdateringer den skriver stadig fejlkode 80072EFE .Er der nogen her der kan hjælpe  med dette .
Paul.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
12. februar 2021 - 18:51 #1
Avatar billede claes57 Ekspert
12. februar 2021 - 19:06 #2
Hvorfor vil du kun tage et trin op ad trappen ad gangen? Der er en elevator direkte til win10.
Hvis du har noget gammelt, som du synes, skal køre fremover, så igen, start med win10, og via virtualbox opret en udgået maskine med fx win7.
Det vil virke (og hvis din 'motor' ikke kan win10, så kan du kører med linux, og stadig have en virtualbox med win 7).
Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2021 - 07:32 #3
Enig i #1 og #2.
Du burde kunne opgradere til en fremtids sikret version af Windows.
Kan du ikke lide layout i forhold til Windows 8,1 kan man hente Open Shell og få en mere retro brugerflade.
Hvis du IKKE ønsker at gå op i version kunne du prøve følgende og herefter se om du så får lov til at gå op på Windows 8.1:
1. Gå ind under programmer.
2. Vælg Windows Powershell (Admin)
3. Kopier nu følgende kommandoer ind en af gangen og tryk enter
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Checkhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
4. Vent på den er færdig med hver linje
5. Herefter indsætter du
sfc /scannow
6. Genstart din PC og se om problemet stadig er der.
Vær opmærksom på det tager lidt tid
https://ibb.co/xXWZnh3
Avatar billede paulnix Mester
15. februar 2021 - 15:31 #4
Jeg siger tak for hjælpen efter flere forsøg har jeg fået de opdateringer der manglede .
Avatar billede 220661 Ekspert
15. februar 2021 - 16:09 #5
Super :-)