Avatar billede otto Praktikant
15. februar 2021 - 13:41 Der er 10 kommentarer

Fra 32 bit til 64 bit

Hej
Hvis jeg anskaffer mig en computer med 64 bit system kan jeg så installere min gamle harddisc (SATA) på denne? Alternativt kan jeg oprette et image af min gamle harddisc (SATA) og overføre til den nye harddisc på den nye computer. Så er jeg fri for at geninstallere mine programmer og licenser, mv. - eller hvad er det nemeste. vh Otto
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2021 - 16:06 #1
Jeg vil helt sikkert anbefale en ren ny installation af programmer og så bruge gamle harddisk til backup.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. februar 2021 - 16:12 #2
Enig i #1.
Hvis din gamle pc ikke er Windows 10 kan du få problemer med kompatibilitet med den nye hardware.
Og generelt er det altid bedst med en ny installation på ny pc.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. februar 2021 - 19:35 #3
men gem den gamle disk - du kan evt bruge den som 'moder' i en virtualbox, hvor du kører på et ældre win 32 bit.
Avatar billede otto Praktikant
17. februar 2021 - 13:06 #4
Jeg påtænker at købe en brugt 64 bit computer med skærm, mus, tastatur, lydkort, netkort, grafikkort og styresystem. Max 5.000 kr. Er der noget jeg skal holde mig fra? vh. Otto
Avatar billede otto Praktikant
17. februar 2021 - 13:16 #5
Jeg spiller saxofon og vil optage mit spil sammen med et backing-spor på computeren. Derfor skal lyddelen være optimal.  vh  Otto
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2021 - 15:28 #6
Hold dig til at spille sax, indtil du har råd til en ordentlig pc 😀
Avatar billede kurt54 Ekspert
17. februar 2021 - 15:51 #7
Jeg synes kommentar #6 er lidt upassende. Optagelse af et eller 2 spor er ikke specielt krævende for nutidens eller nyere computere.  Du skal nok finde et andet fora og kigge efter lydkort udstyr-
https://homerecordio.com/dk/bedste-lydkort-til-musikproduktion/
Ligeledes med mikrofon.
Avatar billede otto Praktikant
17. februar 2021 - 15:59 #8
Tak for venligheden til alle ;-)
Avatar billede claes57 Ekspert
17. februar 2021 - 16:11 #9
pga støj fra pc mens der optages, så ville jeg nok vælge en bærbar og et eksternt lydkort samt en mikrofon, der passer til sax.
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2021 - 00:58 #10
Just a joke :-)