Avatar billede erlandsen Seniormester
15. februar 2021 - 17:57 Der er 5 kommentarer

problemer med trådløst tastatur

jeg har et trådløst logitech tastatur som jeg indimellem har problemer med.

det viser ved at der ofte er store forsinkelser mellem det jeg taster og det der står på skærmen. min mus er også en trådløs logitech og her oplever jeg ikke samme problem.

jeg har naturligvis skiftet batterier men det virker som et sw problem - da jeg bruger samme tastatur til anden pc, hvor jeg ikke oplever noget problem.

hvordan finder jeg ud af, hvilken driver, software eller andet der er årsagen?
Avatar billede milter Ekspert
15. februar 2021 - 20:17 #1
Hvor mange andre USB-enheder har du koblet til din computer? Jeg går ud fra, det er en stationær.

Hvor længe har du haft problemet, og kan du huske, om du havde lavet ændringer på din computer, før problemet opstod?
Avatar billede erlandsen Seniormester
15. februar 2021 - 21:37 #2
jeg har ikke andre usb enheder og har haft problemet et par uger, men kan ikke komme i tanke om, hvad jeg måtte have opdateret...
Avatar billede milter Ekspert
15. februar 2021 - 21:47 #3
Du skriver: "...trådløst logitech tastatur som jeg indimellem har problemer med." Opstår problemerne ifm. bestemte programmer eller ...?

Bruger du Logitech-driveren til tastaturet og musen, og er det samme driver/program, som styrer dem? Hvis ja, så prøv at fjerne den, find den nyeste driver og genetabler forbindelsen.
Avatar billede milter Ekspert
15. februar 2021 - 21:52 #4
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
16. februar 2021 - 01:06 #5
Jeg brugte i mange år trådløst tastatur og mus, men er holdt op med det. Man undgår en del problemer vedr. software drivere, pludselig mistet forbindelse, og batterier der løber tør, desuden er en mus med ledning meget lettere.