16. februar 2021 - 16:10 Der er 1 kommentar

Guide til chatbots best practice ?

Hej eksperter.

Jeg skal igang med at bygge en chatbot til vores firma, og har google lidt rundt, og kan se at der er flere gode værktøjer fra de store spillere i markedet.

Jeg er teknisk rimelig velfunderet, så det behøver ikke være plug'n'pray :) men jeg skal gerne kunne komme igang ret hurtigt og kunne skalere som tiden går, da bot'en gerne skal kunne vokse i fremtiden.

Hit me!

Bedste hilsner og pft
Anders
Avatar billede LHCom Praktikant
16. februar 2021 - 17:58 #1
Hej Anders.

Der findes en del bot-værktøjer derude, så mit svar dækker kun det som jeg har sat mig ind i, og det er løsningen fra IBM, som hedder Watson Assistant, som ligger i ibm's cloud løsning.

Watson har en alm. GUI, hvor du ret hurtigt kan oprette en chatbot, og teste den, men skal den kunne noget rigtig biz, så skal du til at kode lidt. De spørgsmål som bot'en skal besvare skal den jo kende i forvejen, og det bliver tungt at oprette og vedligeholde i GUI - den erfaring gjorde jeg mig sidste år, hvor jeg måtte overgive mig til Json ;)

Jeg er konsulent i firmaet LHCom.dk, og du er velkommen til at tage fat i mig der, så skal jeg gerne give et par fif. Og selvom det nok er lidt tidligt ifht. til der hvor du er nu, så kan du jo skimme mit blogindlæg GUI <> Json, for det er en klassisk mur man møder - ihvertfald når vi snakker IBM Watson:

https://lhcom.dk/ibm-watson-json-easy-tutorial/

Bedste bot hilsner :-)

Lars