Avatar billede Bogelunddanmark Praktikant
18. februar 2021 - 07:13 Der er 3 kommentarer

Valg af hovedtelefoner

Er ikke sikker på det er den rigtige kategori, men..

Jeg påtænker at skifte mine gode gamle Plantronic backbeat pro ud.

Jeg skal bruge dem til telefoni, meditation og musik. Timemæssigt vil det nok være telefoni delen der fylder mest.
Jeg har ikke meget forstand på musik delen og kvaliteten.
Jeg vil gerne have en super ANC og telefoni delen ift. mikrofon skal være super

Jeg har kigget på dem her pg mit spørgsmål er ift. ovenstående om det er owerkill at vælge de dyreste og om den billigste er go nok til mit behov, med andre andre vil jeg opdage forskellen ?

1: Bose quietcomfort 35 ii
2: Sony wh-1000xm3
3: Sony wh-1000xm4
Avatar billede milter Ekspert
18. februar 2021 - 10:26 #1
Opfattelsen af "god lyd" er forskellig fra person til person, så det er vanskeligt at råde. Det bedste råd er: Prøv dem først!

Jeg har altid sat komforten højst, dvs. kan jeg bruge dem i lang tid, uden mine ører føles, som om der går ild i dem? Dernæst er det lydkvaliteten, og det betyder, at jeg foretrækker hovedtelefoner af "over the ear"-typen uden støjreduktion eller andre former for lydmanipulation. Jeg har en forkærlighed for Sennheiser og har et par HD 599, en kablet version.

Men som sagt, jeg ville aldrig købe et par hovedtelefoner uden først at lytte til dem og prøve dem på hovedet.
Avatar billede Carrascopihl Praktikant
25. maj 2021 - 11:12 #2
Jeg kan se at prislejen ligger nogenlunde samme som B&O på tilbud.
Et rigtig fint alterniv kunne være https://cphsound.dk/shop/20-hovedtelefoner/7-beoplay-h4-2nd-gen/ - fra https://www.b1silkeborg.dk/.

Jeg har de samme hovedtelefoner. Jeg kan nemt have dem på 4-5 timer om dagen uden nogle irriterende mærker i ørene eller hovedet. Lyden er heller ikke til at klage over.
Avatar billede Carrascopihl Praktikant
25. maj 2021 - 11:13 #3
Jeg kan se at prislejen ligger nogenlunde samme som B&O på tilbud.
Et rigtig fint alterniv kunne være https://cphsound.dk/shop/20-hovedtelefoner/7-beoplay-h4-2nd-gen/ - fra https://cphsound.dk/.

Jeg har de samme hovedtelefoner. Jeg kan nemt have dem på 4-5 timer om dagen uden nogle irriterende mærker i ørene eller hovedet. Lyden er heller ikke til at klage over.