Avatar billede Eskec Praktikant
19. februar 2021 - 16:23 Der er 6 kommentarer

Fejl efter formatering af PC

Hej i Computerworld.

Jeg har overtaget pc fra min søn, og har derfor formateret den fuldstændigt. Det er dog gjort så grundigt at alle log filer også er fjernet. Den var installeret med windows10 license

Når jeg forsøger at installerer ny image / windows10, får jeg beskeden som følger:

We couldn’t create a new partition or locate an existing one see the setup log files.

Mon I kan hjælpe mig videre?

Venlig hilsen
Eske Christensen.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. februar 2021 - 17:08 #1
Bruger du en usb til at installere Windows med?
Ser du partitioner fra disken lige som du skal vælge hvor Windows skal ligge?
Har du forsøgt at slette alle partitioner så du får en disk der står som ikke allokeret?
At den står som ikke allokeret vil formodentligt hjælpe på at komme videre.
Avatar billede poko1 Ekspert
19. februar 2021 - 17:22 #2
Hvor langt ind kommer du?
Kommer du hertil?
https://ibb.co/GF6nMw0
Avatar billede poko1 Ekspert
19. februar 2021 - 17:29 #3
Hvor gammel er PC.?
Er det en besked som denne du får?
https://ibb.co/5jHsVND
Avatar billede ptj_11 Forsker
22. februar 2021 - 04:31 #4
Det lyder lidt som om maskinen er blevet slukket før formateringen var afsluttet, men det kan også være pga. fejl på harddisken.
Prøv at boote maskinen fra et medie: USB key, eller dvd.
Hvis du har adgang til det, så hent en Hierens BootCD, der har du så også nogle harddisk værktøjer, som du kan bruge til at sløjfe alle partitioner på disken og oprette nye.
Har installationsprogrammet ikke givet besked om en manglende harddisk?
Avatar billede Eskec Praktikant
23. februar 2021 - 09:43 #5
Jeg har fået løst min udfordring. Mange tak for alle de gode råd.

Med venlig hilsen
Eske.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. februar 2021 - 15:55 #6
#5 Fint Eske.
Beskriv kort hvad der løste dit problem her i tråden og marker de indlæg der har bidraget til at løse problemet for dig.