Avatar billede Steen Andreassen Praktikant
20. februar 2021 - 12:58 Der er 8 kommentarer

Jeg kan ikke få adgang til harddisk.

For noget tid siden begyndte en harddisk at opføre sig underligt, og jeg pillede den ud af computeren fordi jeg købte et par SSD-drev, og styresystemet lå alligevel ikke på omtalte harddisk.
Nu vil jeg godt ind i harddisken, men kan ikke få adgang til den.
Jeg får beskeden "du har ikke tilstrækkelig tilladelse til at få adgang til denne mappe"... "klik på fortsæt for at få permanent adgang til denne mappe"...
Jeg klikker..... "Du er nægtet adgang til denne mappe. Du skal bruge sikkerhedsfanen for at få adgang til denne mappe".
Og så kan jeg ikke komme videre, for der ER ikke nogen sikkerhedsfane jeg kan klikke på. Jeg kører Windows 10.
Jeg kan formattere disken, men det vil jeg ikke, for der er bl.a. nogle billeder af mine forældre som ikke lever mere, på disken.
Hvad gør jeg for at komme ind?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. februar 2021 - 13:23 #1
Hvordan gør du for at komme på?
Højreklikker du på disken og vælger egenskaber og den vej finder sikkerhed og så overtager ejerskabet af disken?
Avatar billede Steen Andreassen Praktikant
20. februar 2021 - 13:27 #2
Jeg både højre- og venstreklikker...
Avatar billede 220661 Ekspert
20. februar 2021 - 13:31 #3
Hvordan er disken konfigureret i diskhåndteringen? Står den som aktiv?
Avatar billede Steen Andreassen Praktikant
20. februar 2021 - 13:56 #4
Har lige været inde i Diskhåndtering. Nu kan den slet ikke se disken længere...
Avatar billede 220661 Ekspert
20. februar 2021 - 13:59 #5
Prøv at gå i enhedshåndtering under diskdrev.
Er den heller ikke der?
Heller ikke hvis du går i vis og trykker vis skjulte enheder?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. februar 2021 - 14:26 #6
Jeg tror dog din disk er defekt og derfor du ikke får kontakt til den
Avatar billede Steen Andreassen Praktikant
20. februar 2021 - 14:59 #7
Jeg har prøvet alle tingene. jeg tror du har ret. Den er nok defekt.
Jeg bor på Københavns Vestegn, men har bil så jeg kan komme rundt. Er der et sted i Storkøbenhavn hvor jeg kan indlevere Harddisken og få den undersøgt, uden det koster en formue, da jeg bestemt ikke er rig... ?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. februar 2021 - 15:13 #8
Ved jeg ikke hvor det skal være. Jeg bor ikke i området