Avatar billede jdann Mester
26. februar 2021 - 10:25 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Log on - Windows 10

Hej
Kan nogen hjælpe.
Jeg har installeret Windows 10 Home på en ny PC - stationær.
Når jeg tænder PC bliver jeg mnødt til at bruge pinkode o.s.v.
Jeg har måske fået lavet lidt rod ved installationen ( flere koder m.m. :)
Hvor dsan kan jeg mon slette alt der vedr. log on med kode. Det er ikke nødvendigt for mig.
Jeg har forsøgt med de hjælpevejlinger jeg kan finde men uden held.

VBH
Jørgen
Avatar billede 220661 Ekspert
26. februar 2021 - 10:48 #1
Lazesoft har lavet et program der kan fjerne koder.
Avatar billede klaudi Ekspert
26. februar 2021 - 10:50 #2
Pinkode osv, det er vel kun pinkode?
Den skal du slå fra i Indstillinger > Konti, Indstillinger for logon, under Windows Hello, når den er slået fra der, så skal du nok bruge koden til din ms-konto næste gang.

Den kan du slå fra ved at taste WIN+S, skriv netplwiz i søgevinduet, klik på netplwiz når det dukker op.
Når Brugerkonti(netplwiz) er åbnet vælger du dit brugernavn, og fjerner markering i 'Brugere skal angive brugernanv og adgangskode for at bruge computeren'

Nu klikker du Anvend og bliver så bedt om din ms-kode, den taster du så ind,
den skal så bekræftes en gang til og klik så OK
Avatar billede poko1 Ekspert
26. februar 2021 - 11:35 #3
Hvor gammel er din Windows installation? Ved geninstallation af den nye Version 20H2 kan man ikke længere bruge netplwiz
Avatar billede klaudi Ekspert
26. februar 2021 - 11:39 #4
Min version er 20H2 og jeg bruger netplwiz!🤔
Avatar billede poko1 Ekspert
26. februar 2021 - 12:01 #5
#4 Så er det en opgradering
Avatar billede poko1 Ekspert
26. februar 2021 - 12:11 #6
Her som det ser ud i dag
https://ibb.co/D17rVH9
Jeg har en opskrift men den er ret besværlig!
Avatar billede poko1 Ekspert
26. februar 2021 - 12:16 #7
220661 Har du prøvet Lazersoft?
Og skal det nødvendigvis brændes på CD?
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2021 - 12:32 #8
Går man ind i PC indstillinger / Konti, kan man skifte til Lokal konto. Der kan man undlade, at skrive password, så er man fri for det.
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2021 - 13:44 #9
#7 USB kan bruges.
Lazersoft
Recover your data or repair your system when Windows can't start normally.
Create bootable rescue CD or USB disk
Boot up any computer
Recover data and passwords
Repair Windows system
Clone or Restore the hard drive
Avatar billede poko1 Ekspert
26. februar 2021 - 14:11 #10
Så har jeg lige downloadet og prøvet det med denne melding Lazesoft Vil  ikke køre på din model!
https://ibb.co/nL2JgV1
Windows 10 Pro Version 20H2 64Bit
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2021 - 14:23 #11
#10
Jeg har også hentet og installeret Lazesoft pro, på en Home version 20H2.
Det kørte fint, jeg har lavet en Recovery USB, men har ikke prøvet at køre den.

Programmet findes også som free https://www.lazesoft.com/download.html
Avatar billede jdann Mester
26. februar 2021 - 15:49 #12
Hejsa
Mange tak for svar - Der er tilsyneladende mange muligheder.
Jeg får først tid i morgen til at forsøge.
Min Windoews blev installeret i sidste uge - og samtidig opgraderet til vers. 20H2
det er 64 bit udg.
Jeg er ikke den store IT nørd - men nu må jeg forsøge igen

VH
Jørgen
Avatar billede 220661 Ekspert
26. februar 2021 - 17:17 #13
#7 Nej det har jeg ikke.
Men har set denne guide til at oprette og bruge den:
https://supportpcogandet.dk/fjern-kode-med-lazesoft-recovery-suite-home-edition/
Avatar billede 220661 Ekspert
26. februar 2021 - 17:27 #14
#3 Jeg bøvlede også med en computer her før jul med koder som Microsoft ville have jeg skulle bruge ved opgradering fra Windows 7 Home Premium til Windows 10 Home. De ønsker jo meget gerne man har en Microsoft konto som jeg slet ikke vil have.
Det endte med at jeg brugte en konto tilknyttet et telefon nummer oprettet midlertidigt ,som jeg så kunne lave om til en lokal konto, og den vej kunne slette logon koden.
Bøvlet, men det lykkedes for mig den vej
Windows 10 Home kørte denne pc.
Avatar billede poko1 Ekspert
26. februar 2021 - 18:10 #15
#14
Windows 20H2. Betragter Lazesoft Som en virus så jeg må nok benytte den besværlige vej!
Avatar billede 220661 Ekspert
26. februar 2021 - 18:27 #16
#15 Ja Microsoft har deres egne veje.
Flere anderkendte og gode programmer er efterhånden blevet bannet af Microsoft.
Specielt hvis de truer de programmer som Microsoft vil have man skal bruge.
Se blot problematikken med antivirus programmer man i nogle tilfælde skal fjerne for at opgradere til ny Windows version
Jeg tror igen på det har noget med de vil have man bruger deres måde at logge ind på og ikke fjerne logins.
Jeg tvivler på at programmet er virus.
Det har jeg aldrig set i de tråde hvor programmet er blevet brugt. Og det er en del gange efterhånden. Men det er jo selvfølgelig dit valg om du tør bruge det.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. februar 2021 - 18:32 #17
#15 Problemet er jo så måske også at du kører det i den kørende Windows og ikke bruger den recovery usb som der beskrives i linket.

Mener også jeg har læst at Malwarebytes kan have problemer med at blive kørt i Windows specielt som en ny installation  af programmet.
Jeg anser Malwarebytes som et legit program der bør kunne accepteres af Windows.
Jeg har ikke problemer med at køre det her, men det er også en Windows der er blevet opgraderet helt fra 2015 da Windows 10 kom frem hvor Malwarebytes har været med fra start af.
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2021 - 19:52 #18
#15 Har du set #11 ?
Avatar billede poko1 Ekspert
26. februar 2021 - 20:20 #19
#118
Det er den jeg kørte Hver gang jeg forsøge kommer Defender og siger der er fundet en virus og sletter den
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2021 - 20:58 #20
#19
Ja det forstod jeg godt, men det er åbenbart kun i Windows pro.
Når Lazesoft kører fint på Windows home, kan der ikke være virus med ispillet.
Jeg kører også med Defender.
Jeg har også Malwarebyte pro, som kører fulltime beskyttelse.
Var det en ide, at prøve, at slå Defender midlertidig fra, og så prøve install ?
Avatar billede poko1 Ekspert
26. februar 2021 - 21:14 #21
Jeg er gået i gang med denne lidt mere besværlige metode !
Her undgår du logon skærmen.
https://soundartifacts.com/da/how-to/37-how-to-automatically-login-on-windows-10-with-no-password.html
Det ser sådan ud.
https://ibb.co/XWtRkMr
Avatar billede 220661 Ekspert
26. februar 2021 - 22:06 #22
Der er intet virus på det link jeg har lagt til at hente Lazesoft i indlæg #13
installationsfilen har jeg tjekket på Virus total og Bitdefender pro jeg kører med brokker sig heller ikke over at installere programmet.
Programmet kan køre på Windows 10 pro 61 bit som denne pc her er.

https://ibb.co/PYFrTLW
Avatar billede 220661 Ekspert
26. februar 2021 - 22:07 #23
Rettelse 64 bit skulle der selvfølgelig stå. :-)
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2021 - 14:38 #24
Efter installation får man et Recovery suite ikon på skrivebordet som, når man åbner det, viser de muligheder, som vises i #22. Og herfra kan man også skabe en USB.
Windows recovery kræver naturligvis, en Recovery USB.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. februar 2021 - 15:50 #25
#24 Lige præsis :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
05. marts 2021 - 18:44 #26
Kan man på denne måde her få tjektegn i netplwiz synlig i  20H2 så man kan fjerne tjektegn at men skal bruge kode?
https://www.youtube.com/watch?v=rD4oa8hbsmA