Avatar billede 2pretty4u Mester
27. februar 2021 - 09:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Router i Bridgemode forbindelsesudfordring Google Mesh Wifi

Hej Eksperter

Jeg har et google mesh wifi setup med 3 satelitter. Jeg er netop flyttet og skal tilslutte mesh til en router i bridgemode.

Der skulle være forbindelse til nettet fra routeren, da jeg ku bruge wifi forbindelsen på den, inden at admin satte den i Bridge.

Dog kan mit mesh ikke få forbindelse til nettet når jeg kabler mesh til routeren?

Nogle der kender et trick?
Avatar billede INK Ekspert
27. februar 2021 - 16:26 #1
Den første enhed du tilslutter skal jo være en router. Har du valgt den rigtige?
Avatar billede 2pretty4u Mester
27. februar 2021 - 16:38 #2
Hej Ink

Jep, det hedder Router - Google wifi nr 1 - nr 2 forbundet til nr 1 og nummer 3 til nummer 2.

Routeren som er sat i Bridge mode
Avatar billede INK Ekspert
27. februar 2021 - 19:49 #3
Så må jeg melde pas.
Avatar billede kurtba Ekspert
27. februar 2021 - 21:41 #4
Hvorfor er din router sat til Bridge mode? Mig bekendt er det noget man bruger, når man vil sætte en ekstra router på og ikke fordi, man vil opsætte mesh.
Avatar billede stjans Guru
28. februar 2021 - 09:10 #5
Jeg har samme setup - min router er ikke i bridge mode.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
28. februar 2021 - 11:11 #6
Google WiFi/Mesh har pr. automatik første punkt som router. Så selv om det er et MESH netværk, kan det give fin mening at sætte første router i bridge-mode. Jeg har det selv, fordi jeg styrer en del port ind åbninger, der ville blive umulige med router-på-router.
Men bruger man ikke noget selv-konfigureret man skal tilgå udefra, kan man godt leve med "router på router" opsætningen... - det er bare træls at vide der er et ekstra, overflødigt led.

Jeg har desværre ikke noget bud på situationen - jeg regner med du har tjekket portene på din første router... - der er visse routere der kommer prækonfigureret med porte til telefoni/firmanetværk o.s.v. - og hvor kun én port er til rådighed for normalt netværk...
Avatar billede 2pretty4u Mester
28. februar 2021 - 19:32 #7
Hej Ole og alle jer andre

Tak for de mange svar og mulige løsninger. Løsningen er at ligepludselig virkede det. Jeg har intet selv gjort, andet end at skrive til udbyder. Så om de havde disconnected min forbindelse eller lign., det vides ikke.

Dog er routeren nu i Bridge og mesh og alle 3 satelitter virker.

Tak :)