Avatar billede vbr Seniormester
02. marts 2021 - 10:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan en bærbar PC fungere med et dødt batteri, men tilsluttet dtrømforsyning?

Min kones bærbare Medion AKOYA har stort set er altid være tilsluttet strømforsyningen i de mere 6-7 år, hun hat  haft den. Da jeg for nylig ville bruge den uden strømforsyning, viste det sig, at PC'en uden strømforsyning var helt død.

Da jeg satte strømforsyningen til og tjekkede batteriet opladning, viste måleren 9 pct. - og derover kommer den ikke. Siden er det faldet til 7 pct., så jeg går ud fra, at batteriet er på vej mod et rundt nul.

Mit spørgsmål er nu, om computeren stadig vil fungere med strømforsyning? For så er alt jo godt!
Avatar billede poko1 Ekspert
02. marts 2021 - 10:10 #1
Kort og godt JA!!!
Avatar billede vbr Seniormester
02. marts 2021 - 10:13 #2
Mange tak - så er alt jo godt! :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
02. marts 2021 - 10:53 #3
Det var jo godt! Men ved strømudfald  lukker den jo ned hvilket kan forårsage at der skal køres en reparation.
Avatar billede MBOT Praktikant
02. marts 2021 - 11:36 #4
Husk at tage batteriet ud af computeren, da det tydeligvis er defekt og kør uden dette.
Avatar billede Peter Guru
02. marts 2021 - 11:56 #5
Jeg råder gerne vores brugere til netop at pille batteriet ud inden de sætter Pc'en i dockingstationen. Hvor mange der adlyder ved jeg ikke.
Avatar billede fase Professor
04. marts 2021 - 20:40 #6
Hvorfor pille batteriet ud, computeren virker fint, selvom batteriet er mere eller mindre dødt. Ved strømafbrydelsen er der sikkert ca. 10 minutters strøm til nedlukning af computeren. Jeg har en 10 år gammel slæbbar som kører på et mere eller mindre dødt batteri.
Avatar billede Peter Guru
04. marts 2021 - 21:11 #7
Den gang handlede det om at handlede det om at holde liv i batterierne så længe som muligt. Var man sekretær var der tit ingen kære mor. Var man højere på strå kunne man knække sin nye iPhone eller smide den i fjorden - man fik da bare en ny og et nyt SIM kort.
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
04. marts 2021 - 22:14 #8
Man kan ikke regne med at en bærbar pc altid vil virke med 220V strømforsyning med et defekt batteri eller hvis man piller batteriet af. Nogle gange kan der være sket noget med batteriet som forhindrer brug af strømforsyning (en kortslutning måske). Selv på nyere pc´er kan man komme ud for dette, før batteriet egentligt er slidt op.
Tilsyneladende virker din jo godt nok selv med et næsten udslidt batteri, når den er tilsluttet strømforsyningen, så det er jo bare at blive ved så længe det virker. Ellers koster nye batterier ikke det store længere.