Avatar billede Uvanga Ekspert
02. marts 2021 - 17:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

fn+f2 ændre dobbelttryk for adgang i tekstfil.

Jeg sidder med en HP Prodesk 600 G2 DM Desktop, og vil ændre f2 tast til kun enkelttryk. For nuværende skal jeg trykke fn+f2 samtidig, for adgang til linie i tekst.
Jeg har tidligere på anden PC ændret det via bios, Action Keys Mode-Enabled. Den mulighed får jeg simpelthen ikke i bios på Desktop.
Så er der andre metoder til at gennemføre denne ændring?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. marts 2021 - 18:18 #1
Led på dine FN taster - et eller andet sted er der en hængelås. Trykker du FN+hængelås, "Låser" du FN tasterne
Avatar billede Uvanga Ekspert
02. marts 2021 - 20:48 #2
ad #1
Jeg har kigget på alle mine fn taster. Der er desværre ingen hængelåse på nogen af dem. Der er en separat hængelås helt ude til højre, men hvis jeg trykker på den, går skærmen tilbage til login. Det samme sker med fn+separat hængelås. Jeg har også prøvet forskellige forslag: fn+win / win+x /fn+esc Det hjælper dog ikke.
Andre forslag?
Altså uden at skulle i bios, hvor jeg som nævnt ikke har den mulighed på min desktop.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. marts 2021 - 21:16 #3
Hmtja - på https://support.hp.com/us-en/document/c02951398 beskrives mange forskellige måder, men så vidt jeg kan se, er det kun i BIOS man kan ændre det - på "visse modeller".

Jeg kan dårligt tro at man ikke kan lave "FN-lock", men noget tyder på det...

Jeg ville nok prøve FN+ [tilfældig tast], for at se om der skulle være en "skjult" FN-låsetast (eks. Shift, der bruges på nogle modeller)
Avatar billede Uvanga Ekspert
02. marts 2021 - 23:20 #4
ad #1 & #3
Jeg har nu set et andet tastatur der har hænglås nederst på F11 tasten. Så det vil jeg prøve når jeg får fat i det tastatur.