Avatar billede Henjo Praktikant
04. marts 2021 - 09:00 Der er 2 kommentarer

Afspil Mpeg4 video

Hej
Jeg vil gerne spørge, hvordan man får den bedste kvalitet, når jeg skal afspille Mpeg4 video på mit QLED Samsung TV.

Jeg laver mine video på min stationære PC og afspiller dem fra min WD player, som er forbundet med et HDMI kabel. (Måske lidt gammeldags)

Jeg har forsøgt at koble min DEll laptop til TV´et med HDMI og afspille med Windows MediePlayer, men synes ikke kvaliteten bliver bedre.
Kan det være en fordel at afspille med VLC player.?

VH
Henrik Josefsen
Avatar billede eurositi Ekspert
04. marts 2021 - 09:31 #1
Jeg er bestemt ikke ekspert på dette område, men jeg ved dog, at der er lidt forskel på, hvordan de forskellige videoafspillere viser videoer som standard. VLC viser den som udgangspunkt helt råt og ufiltreret - en DVD video vil ofte se lidt bleg ud på en almindeligt konfigureret PC monitor.

Men kvaliteten kan selvsagt ikke blive bedre, end originalopløsningen på videoen. Så medmindre du investerer i software, der kan lave såkaldt "intelligent opskalering" af videoen, vil f.eks. en 720x576 DVD video altid se lidt skrabet ud på en 4K-skærm.
Avatar billede poko1 Ekspert
04. marts 2021 - 09:56 #2
Har du kigget i indstillinger lyd?
Et par eksempler!
https://ibb.co/pryM6WN
https://ibb.co/g7C3qcD
Der er flere!