Avatar billede Don Novice
04. marts 2021 - 10:06 Der er 2 kommentarer

Lopslag på anden formel

Hej,

Jeg har en produkt kode hvor jeg skal hente noget data. f.eks.
GG1212DD

jeg har lavet en formel der går ind og henter det andet tal "2". Det 2-tal skal der så laves et Lopslag ud fra.
Men her støder jeg så på mit problem #I/T fejl melding?? Det er et helt almindeligt Lopslag ??
Avatar billede store-morten Ekspert
04. marts 2021 - 10:38 #1
"jeg har lavet en formel der går ind og henter det andet tal "2". Det 2-tal skal der så laves et Lopslag ud fra."

Prøv at lave det om til tal:

=TALVÆRDI( "din formel" )
Avatar billede ebea Ekspert
04. marts 2021 - 11:00 #2
Du kan også bruge enten VÆRDI eller TEKST i din formel.
F.eks.  =LOPSLAG(VÆRDI(A1;0) o.s.v.  eller =LOPSLAG(TEKST(A1;0) o.s.v.