Avatar billede Ole Nørgård Novice
04. marts 2021 - 11:56 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Xiaomi Mi Box S 4K mangler danske apps

Boxen opførte sig underligt og blev resat. Ved geninstallation kan vælges dansk, men hvilken region, ingen Danmark! Har prøvet nogle men når jeg vil installere drtv kan den godt findes men ikke installeres. Jeg går ud fra det hænger sammen med regionsvalget. Nogen gode råd til at få den til at virke igen?
Avatar billede INK Ekspert
04. marts 2021 - 17:31 #1
Kan se der er en opdatering til Android 9. Ved reset går den måske tilbage til Android 8.1. Prøv at sætte den op og foretag opdatering inden du installerer apps.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. marts 2021 - 09:27 #2
region skal vel være europa? det har sikkert noget med rettigheder at gøre, og usa vil jo ikke dele film før de udkommer noget forsinket her. Så er der også reklameregler osv, der skiller verdensdele.
Avatar billede Ole Nørgård Novice
05. marts 2021 - 09:46 #3
Jeg har søgt på opdateringer og jeg kan ikke finde regionsangivelse der giver mening. Har prøvet både Germany og France
Avatar billede Erik K Ekspert
05. marts 2021 - 23:41 #4
Jeg kender ikke Mi, men har en Chromecast med Google TV og i store træk er funktionerne nok mere eller mindre ens.
Jeg kan læse mig til, at der har været en lang række problemer med Mi efter den sidste opdatering, men dog ikke mht installering af apps.

Har bl.a. læst følgende - man bør deaktivere HDMI CEC på boksen, før man opdaterer.
Prøv det og så evt. dette:
Afinstallér alle apps, du har installeret og foretage så reset til fabriksindstillinger og herefter genstart (tag strømmen et par minutter).

Søg efter opdateringer og installer dem og herefter genstart igen.

Hvis du har en android tlf, så prøv at installere de ønskede apps på denne inden du opsætter Mi på ny - den burde så selv hente disse apps via din Google konto.

Du kan også evt. bruge stemmestyring til installering af apps ( det kan jeg ihvertfald på min Chromecast) Du kan sige f. eks. "installér DRTV app". Nogle apps bliver så automatisk installeret, medens andre lige skal have et klik på "installér" knappen.
Avatar billede Ole Nørgård Novice
09. marts 2021 - 20:45 #5
Nu har jeg prøvet næsten alt, men nogen nævner sideload, hvad er det og hvordan gør man?
Avatar billede Erik K Ekspert
09. marts 2021 - 21:52 #6
Når du finder DRTV i Google Play på din Mi, er der så mere end en version?

Egentlig burde du kun få vist den egnede version, når du søger appen med din Mi, men appen findes tilsyneladende i en version til Android og en version til Android TV.

Den første kan jeg ikke installere på min Chromecast, medens den anden vises som egnet til Chromecast, der jo lige som Mi kører på en lidt anderledes udgave af Android end f.eks. en telefon/tablet.

Hvis du på en PC går ind i Google Play, kan du, når du har fundet appen, se hvilke af dine enheder den pågældende version passer til ved at klikke på "Denne app kan fås til nogle af dine enheder" - x betyder, nej og flueben, ja.

Jeg har endnu ikke haft brug for at sideloade noget, så det har jeg ingen erfaring med.
Avatar billede Ole Nørgård Novice
09. marts 2021 - 23:34 #7
Tak for hjælpen 🙂🙂🙂
Den kunne installeres fra min PC
Avatar billede Erik K Ekspert
10. marts 2021 - 00:58 #8
Velbekomme.
Dejligt at det lykkedes 👍