05. marts 2021 - 09:50 Der er 2 kommentarer

Automatisk farveskift på graf (solstråle)

Hej

jeg har lavet nogle fine rapporter hvor jeg bruger solstråle grafer rundt om nogle tal. det ser super fint ud og er meget informativt.
Udfordringen er at jeg gerne ville at den selv kunne skifte farverne alt efter hvad værdi de får, grøn hvis over 100, gul 90-100 og rød under 90, sådan helt standard.
jeg tror det kan lavet via vba, men der kommer jeg til kort
(havde for mange år siden en rapport hvor den skiftede farve på nogle smileys alt efter om de var glade eller sure)
Avatar billede thomas_bk Ekspert
08. marts 2021 - 10:02 #1
Har du overvejet et layout hvor du i stedet bruger 'betinget formatering'. Det er det nemmeste i forhold til noget farveskifte.
11. marts 2021 - 14:23 #2
Det er jeg med på, men har lavet det så det visuelt er lidt smart og ikke bare font eller celle der skifter farve.

det kan lade sig gøre, jeg er bare ikke haj nok :-)