Avatar billede 1Dorte Guru
06. marts 2021 - 16:12 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

GPU

Jeg har downloaded og installeret DaVinci Resolve 17.0 til min windows 10 computer. Når jeg åbner programmet får jeg denne besked:

GPU Configuration Warning
DaVinci Resolve is using OpenCL for image processing because the installed NVIDIA driver does not support CUD 11.0. Upgrade your NVIDIA driver for optimal performance. Alternatively you can manually select OpenCL processing mode to run in the current configuration.

Valgmulighed 1: Quit
Valgmulighed 2: Update Configuration

Hvad betyder det?
Er min computer for lille?

Vil Premiere Elements 2021 Win kræve mindre af min computer?
Avatar billede milter Ekspert
06. marts 2021 - 16:43 #1
Prøv at læse her:

https://forum.blackmagicdesign.com/viewtopic.php?f=36&t=129887

Hvilken computer har du, dvs. mærke og model?

Prøv også at læse linket her:

https://www.richardlackey.com/davinci-resolve-system-requirements/#CPU
Avatar billede papi Juniormester
06. marts 2021 - 16:46 #2
er din GPU/GFX driver opdateret? Prøv den nyeste Studio Driver.
Avatar billede 1Dorte Guru
06. marts 2021 - 17:15 #3
Hej

Beklager, men det er lidt sort snak for mig.

Det første link i #1 https://forum.blackmagicdesign.com/viewtopic.php?f=36&t=129887
beskriver mit problem. Desværre forstår jeg ikke løsningen.

Mvh Dorte
Avatar billede 1Dorte Guru
06. marts 2021 - 17:33 #4
Jeg har dog downloadet NVIDIA-grafikdriver version 460.89. Ved installation får jeg beskeden:
"NVDIA-installationsprogram kan ikke fortsætte. Denne NVDIA-grafikdriver er ikke kompatibel med denne version af Windows. Denne grafikdriver kunne ikke finde kompatibel grafikhardware."
Avatar billede papi Juniormester
06. marts 2021 - 17:59 #5
hvilket grafikkort har du i?
Avatar billede 1Dorte Guru
06. marts 2021 - 17:59 #6
Min processor er
Intel(R) Core(TM) i5-7200U CPU @
2,5 GHz 2,71GHx

Der er 8 GB RAM

Systemtypen er 64-bit operativsystem
Avatar billede papi Juniormester
06. marts 2021 - 18:05 #7
https://www.howtogeek.com/414201/how-to-check-what-graphics-card-gpu-is-in-your-pc/

Følger du guiden giver den info om hvilket grafikkort der er i maskinen
Avatar billede 1Dorte Guru
06. marts 2021 - 18:12 #8
Tak papi
GPU 0 - Intel(R) HD Graphics 620
GPU 1 - NVIDIA GeForce MX150
Avatar billede papi Juniormester
06. marts 2021 - 19:04 #9
Hvad jeg lige kan finde frem til, så er MX150 som dit grafikkort hedder ikke helt godt til Resolve. Jeg har også kigget på Nvidias driver søgning, og kan ikke finde nogle studio drivers som ellers er anbefalet. Uden at sidde med maskinen, så tror jeg ikke det er muligt at få det til at spille sammen.
Avatar billede 1Dorte Guru
06. marts 2021 - 21:26 #10
Tak for (forsøget på)hjælpen.Det værdsætter jeg.