Avatar billede Jacob V. S. Juniormester
07. marts 2021 - 11:50 Der er 5 kommentarer

af en eller anden grundt har jeg meget svært med at få internet.

jeg, vi har en sagemcom fast 3890v3 router fra yousee.

problemet et at min PC ikke altid kan få internet via et ethernet kable. der er i forvejen allerede en anden PC som også får internet via et ethernet kable.

her er den del af det hele som jeg ikke forstår;
min PC har ikke internet når den anden PC har sit kable sat i, men når kablet fra den anden PC tages ud, får jeg internettet tilbage. jeg får også internettet tilbage hvis den anden PC startes op. når routeren genstartes imens jeg ikke har internet, får jeg det igen i ca. 15 - 30 minutter, før det så forsvinder igen.

jeg har prøvet at sætte mit ethernet kable i min bærbar som får det præcis samme problem. så jeg går ud fra at det ikke er min PC som har problemet.

når jeg ikke har internet og bruger det indbygget fejlfindingsværktøj i windows 10, siger den at "ethernet har ikke en gyldig ip-konfiguration"

vi har prøvet at få skiftet routeren ud med ny af samme model, men problemet er her stadig.

kan der være at mit kable er defect eller routeren ikke er god nok eller kan det have noget at gøre med den anden PC som altid har internet?

sætter pris på al den hjælp jeg kan få.

Mvh. Jacob V.S.
Avatar billede ErikHg Ekspert
07. marts 2021 - 13:01 #1
Prøv med et andet kabel, eller download den seneste drivere til kortet.
Avatar billede kurt54 Ekspert
07. marts 2021 - 13:20 #2
Du har 4 Lan stik at gøre godt med - de burde alle virke samtidigt.

Måske er der rod i dine IP adresser på grund af flytteriet - findes en ip-adresse to steder giver det masser af problemer tjek de ser fornuftige ud alle sammen - feks 192.168.0.xxx hvor xxx skal være forskellig på alle enheder-
Avatar billede kurt54 Ekspert
07. marts 2021 - 13:22 #3
Prøv denne adresse i en browser

http://192.168.0.1

login detaljer er på etiket på router.
Avatar billede claes57 Ekspert
07. marts 2021 - 14:16 #4
I skal ikke have fast ip på de to (specielt ikke, hvis det er den samme) - lad router bestemme adresser
Avatar billede Jacob V. S. Juniormester
07. marts 2021 - 14:31 #5
begge PC'er er sat til at finde IP osv. automatisk

har allerede downloadet seneste drivere til kortet

og er i gang med at få et nyt kable