Avatar billede pjatmail Mester
09. marts 2021 - 18:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

fra live mail 2011 til Outlook på en anden pc

Hej.
Jeg har købt en ny pc til min gamle mor og forsvor at det ikke var noget problem.............. men hold nu op hvorfor skal det være så svært at få alle hendes gamle mapper inkl. mail med fra Windows live mail 2011 til outlook 365.
Jeg er villig til at bruge et andet mail program men kunne godt tænke mig det var outlook 365 da jeg alligevel har købt licensen.
Kan en venlig og dygtig sjæl hjælpe med dette?
Avatar billede ErikHg Ekspert
09. marts 2021 - 20:08 #1
Jeg har ikke selv ret meget forstand vedr. dette emne, men har dog alligevel fundet noget som jeg håber kan hjælpe med at løse problemet:

https://www.outlooktransfer.com/da/how-to-transfer-live-mail-emails-to-outlook/
Avatar billede pjatmail Mester
09. marts 2021 - 20:32 #2
Jeg har godt set denne vejledning som iøvrigt ser ud til at fungere, meeen der gives kun tilladelse til at konvertere 20 mail før der skal betales 😊 Og det kunne jeg godt tænke mig at slippe for.
Avatar billede INK Ekspert
09. marts 2021 - 20:34 #3
Mailprogrammet Thunderbird kan ved installation på den gamle pc importere alle mails fra WLM2011. Ved at flytte Thunderbird filerne (alt er beskrevet på Thunderbird hjemmeside), kan man installere Thunderbird med alle mails på den nye maskine.

Der findes programmer, der kan konvertere MBOX til PST fil. Søg efter "MBOX to PST Converter Tool". Hvis du vil bruge Outlook.
Avatar billede falster Ekspert
10. marts 2021 - 11:05 #4
P.g.a. de nævnte problemer, må der være tale om en POP3-konto.

Det kan overvejes at bruge IMAP i stedet for. Så havde der ingen problemer været.

Se f.eks. - citat herfra:

https://www.netsite.dk/blog/2011/12/pop3-eller-imap-hvad-skal-der-vaelges/

Som udgangspunkt anbefaler vi altid, at en e-mail-adresse opsættes som typen IMAP og det er af hensyn til fordelene.
Den praktiske forskel på POP3 og IMAP ligger i hvordan mails håndteres, når man via et e-mail-program, modtager og sender mails. Opsættes din e-mail-adresse som POP3, downloades mails til din computer ved ‘Send/Modtag’, og herefter slettes de på serveren. I det setup, gemmes også dine sendte mails lokalt på computeren, og det er dermed det eneste sted dine mails findes. Det betyder endvidere, at du ikke kan se dem når du er på farten, f.eks. via din mobiltelefon eller via webmail fra en anden computer.
Avatar billede pjatmail Mester
10. marts 2021 - 19:52 #5
Løsningen blev Thunderbird - det gik gnidningsfrit og virker nu perfekt på den nye pc.