Avatar billede Spet Novice
10. marts 2021 - 13:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

installationsprogram

Jeg har købt et inspektionskamera. Der ligger åbenbart ikke et installationsprogram på sd'en. Hvor kan man finde et program til installationen.
Avatar billede wjens Guru
10. marts 2021 - 13:57 #1
På internettet !

Når du ikke skriver hvilket kamera eller andet overhovedet er det svært at hjælpe dig yderligere. Der er folk herinde, der kender mange kameraer, men vi kan ikke gætte.
Avatar billede claes57 Ekspert
10. marts 2021 - 13:57 #2
der er nok en driver - så hvis du sætter cd i pc, og tilslutter kamera, så vil win nok spørge efter driver, og du peger den til cd.
Men alt andet lige - hvis vi ikke har navn på kamera, hvordan skulle vi så kunne finde et program til det?
Avatar billede Spet Novice
10. marts 2021 - 14:17 #3
Kameraet er købt hos Biltema. Jeg kan ikke finde noget navn ej heller i vejledningen.

Jeg har prøvet at sætte cd'en i pc'en og tilslutte kamera uden held.
Avatar billede kurt54 Ekspert
10. marts 2021 - 14:30 #4
biltema har umiddelbart 3 af den slags kameraer -til det ene er der drivers på deres side
https://www.biltema.dk/bil---mc/varkstedsudstyr/inspektionsvarktoj/inspektionskamera-usb-2000034725
Avatar billede Spet Novice
10. marts 2021 - 15:02 #5
Det hjalp heller ikke. Tak for ulejligheden.
Avatar billede claes57 Ekspert
10. marts 2021 - 15:54 #6
jeg har fundet en driver til et tilsvarende (fra en anden sælger).
gem filen, og udpak filen i en mappe - der er så 2 undermapper til hhv android telefon og 'normal' til windows. I 'normal' mappen er så en undermappe specielt til windows 10.
i win10-mappen er der 3 filer, en amcap, som er driver, og rscap (der er en exe og en ini - klik på exe) som er program til dimsen.
Efter det, så koblede jeg mit endoskop til pc, og vendte rundt på kamera-dimsen til den stod lodret og passede med skærmbillede - og satte en klat neglelak så jeg fremover vidste, hvordan det skulle vende uden at skulle kigge på skærm hele tiden.
Det ligger i dropboks på https://www.dropbox.com/s/7num2ibjwz3x9rw/software%20usb%20endescope.zip?dl=0
Avatar billede Spet Novice
10. marts 2021 - 16:28 #7
Tak for hjælpen