Avatar billede Rosenfeldt Praktikant
10. marts 2021 - 20:59 Der er 3 kommentarer

program der kan flytte en fil

hej Jeg har en udfordring, og kan ikke kode..

jeg skal kigge i en folder på tværs af netværk, og så snart der kommer en *.XML fil i "remote" computerens mappe skal den flyttes til Kildecomputerens mappe.

jeg kan installere software på "min" computer, men det er på den anden computer filen kommer og skal hentes "hjem"

jeg har prøvet synctoy, men mangler funktionen, at den skal starte en task når der er "nye" filer i mappen. jeg kunne lave et script der får synctoy til at "run" hvert 20 -30 sekund, men er der ikke nye filer er det jo bare ressourser der kører uden behov.

er der en smart løsning evt som færdigt program.
Avatar billede wise Seniormester
11. marts 2021 - 06:39 #1
Jeg tror ikke du kan der rent teknisk.
Du kan installere noget på en pc og “lytte på nye filer” lokalt. Men Remote kan man ikke lytte på nye filer, men kun checke tit (og som du selv siger, så koster det)
Avatar billede eurositi Ekspert
11. marts 2021 - 08:27 #2
Hvad hvis kildemappen synkroniseres med en Dropbox / Google Drive / OneDrive-mappe, som også synkroniseres på destinationscomputeren?
Avatar billede acore Ekspert
11. marts 2021 - 09:14 #3
#2 kunne godt være en mulighed, men ved ikke, om du kan sikre, at der synkroniseres hvert 30. sekund.

Det er ret tit - er det nødvendigt? Anyway, det kan gøres.

Måske du kan få er behjertet sjæl - fx herinde - til at hjælpe dig med de få linier powershelle kode, der checker om en fil er der, og så kopierer den.

Timingen kan styres i windows scheduler eller med "start-sleep -seconds 30" i powershelle, der så laves som en uendelig løkke og med en scheduler, der starter den, når pc'en startes.

Hvis du altså overhovedet kører windows. Lidt detaljer der vil hjælpe med løsningen. Og så detaljer om filen - du siger den skal flyttes - mener du det - eller skal den kopieres?