Avatar billede prinsib Seniormester
12. marts 2021 - 17:36 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Vise udregning

Hej herinde.
Jeg trækker dags dato fra en fastsat dato og de dage som udregnes vil jeg gerne have vist på skærmen når jeg åbner min computer. Kan det lade sig gøre?
Hilsen Ib
Avatar billede acore Ekspert
12. marts 2021 - 20:11 #1
Ja
Avatar billede acore Ekspert
12. marts 2021 - 20:21 #2
(især hvis du fortæller om det er Windows eller hvad og hvor den fastsatte dato kan hentes)
Avatar billede Mads32 Ekspert
12. marts 2021 - 21:34 #3
Hej Prinsib

Lav en makro "Workbook open()" og insæt de kommandoer der skal udføres. det bliver så udført hver gang filen åbnes.

Mit eksempel viser blot at jeg vil åbne filen på ark "Start"

Sub Workbook_open()

Sheets("start").Select

End Sub

m v h mads32
Avatar billede prinsib Seniormester
12. marts 2021 - 21:34 #4
Hej. Acore
Ja det er Windows, og den fastsatte dato kan hentes i mit regneark.
Ib
Avatar billede prinsib Seniormester
12. marts 2021 - 21:39 #5
Mads32
Jeg kan ikke finde ud af det med makro.
Ib
Avatar billede acore Ekspert
12. marts 2021 - 22:09 #6
Ib,
Foreslår, at du prøver alligevel. Der er hjælp at hente herinde....
Avatar billede prinsib Seniormester
13. marts 2021 - 00:10 #7
Hej. Tak for at i brugte jeres tid.
Jeg tror at jeg afventer om nogen kan hjælpe mig.
Ib
Avatar billede Mads32 Ekspert
13. marts 2021 - 09:58 #8
Hej Prinsib

Upload din fil, så vil jeg gerne hjælpe dig.  Du må gerne fjerne fortrolige date. Det er vigtigt at du jeg kan se hvorfra du henter den dato der skal beregnes ud fra, og hvor beregningen skal stå. Skal den eventuelt stå på en ny "START SIDE" , som kun viser de beregnede dage.

m v h mads32
Avatar billede prinsib Seniormester
13. marts 2021 - 11:20 #9
Hej igen Mads32
Jeg vil gerne have den på en ny startside, men når den går i nul skal den startside ikke  komme mere.
Hvor skal jeg uploade min fil til?
Ib
Avatar billede Mads32 Ekspert
13. marts 2021 - 17:17 #10
Hej

Du kan oprette en gratis app der hedder "Dropbox". Her kan du så gemme filen. Derfra kan du kopiere et link som du indsætter i dit svar,

Du kan også vedhæfte en kopi af filen

m v h mads32
Avatar billede Mads32 Ekspert
29. april 2021 - 09:22 #11
Hej

Har du fået en løsning, eller upload din fil

m v h  mads32
Avatar billede prinsib Seniormester
29. april 2021 - 10:32 #12
Hej Mads.
Jeg har ikke styr nok på det her, så jeg opgiver.
Tak fordi du gav dig tid til at prøve at hjælpe mig.
Ib