Avatar billede brasso Forsker
13. marts 2021 - 07:57 Der er 22 kommentarer og
2 løsninger

Opdatering laver ballade Office 2007

Hej
Jeg har et problem med at Office 2007 Home & Student, hver gang jeg starter enten Word eller Excel, kommer der et vindue/boks, som ligner installationsvinduet til Office, og så skriver den "Konfigurerer Office 2007 Home & Student", efter et stykke tid, kommer en status boks, hvor der står "Status", efter nogen tid blinker alle ikoner på skrivebordet, som om der er noget der bliver opdateret, og boksen lukker.
Næste gang jeg så starter Word eller Excel kører nøjagtig samme proces igen.
Jeg har haft installations CD'n i og kørt boder 'Reparer' og 'Installer', uden det ændrer nooget.
Umiddelbart er min vurdering at der må være en opdatering der er gået ged i, hvordan får jeg rettet dette?
Jeg vil helst undgå en komplet afinstallation, og ny geninstallation.
Avatar billede brasso Forsker
13. marts 2021 - 07:58 #1
PS. Maskinen kører fuld opdateret Windows 10.
Avatar billede INK Ekspert
13. marts 2021 - 08:36 #2
Har du prøvet at afinstallere Office 2007, genstarte og så nyinstallere Office?

Har du overvejet at købe Office 2016 eller 2019?
Avatar billede KHN Guru
13. marts 2021 - 08:40 #4
Avatar billede 220661 Ekspert
13. marts 2021 - 08:41 #5
Det er det evindelige problem med at man vil køre noget software der for 4 år siden ikke bliver supportet længere.
Hvorfor ikke køre en nyere version af Office? Det behøver ikke koste dig mere end et par hundrede kr at slippe for de problemer du løber ind i nu.

Personligt bruger jeg slet ikke Microsoft pakken mere.
Jeg har webmail og bruger kun excel og Word.
Og ud fra den pakke du kører så mener jeg oprigtigt at Libre Office burde kunne klare det samme for dig.
Jeg linker lige til en side som jeg ved mange her brugt til at få en nyere Officepakke. Jeg har ikke selv brugt den. https://productkeys.dk/produktkategori/software/microsoft-office/
Avatar billede brasso Forsker
13. marts 2021 - 21:37 #7
#5 Tak for en absolut konstruktiv kommentar. Virkelig meget hjælpsom. Jeg er da fløjtende ligeglad med hvad du bruger er ikke bruger. Dine sure opstød bedes du venligst søge behandling for andetsteds.
Når det så er sagt, så er supporter ophørt, og det er jo ikke ensbetydende med at det ikke er brugbart. I øvrigt vil jeg ikke spytte små 800 kr. Årlig i Microbløds kasse for Office 365. Og det er jo lidt underligt der er en opdatering til et program, Mikroblød påstår er død??? Og desuden køre der en version af programmet på 3 andre maskiner uden problemer.
Avatar billede brasso Forsker
13. marts 2021 - 21:40 #8
#6 Tak! Du linker til et direkte download. Det image der download es, hvad er det lige præcis det skal bruges til /gør?
14. marts 2021 - 00:58 #9
det er til office 2019 så du kan instalere office
Avatar billede 220661 Ekspert
14. marts 2021 - 07:58 #10
#7 Nu var det ikke et surt opstød herfra.
Det kunne aldrig falde mig ind. Og desværre opfatter man ting forskelligt. Jeg beklager hvis det lød sådan.
Jeg ser øvrigt kun der beskrives "en" pc med problemet i dit indledende spørgsmål, og problemer med at få Office 2007 og Windows 10 har jeg altså set andre steder end kun lige her i din tråd her. Så derfor min kommentar og et link til at købe en ny licens.
Vi anbefaler jo også ud fra et synspunkt hvor computeren det bruges på, kan blive sårbare overfor udefrakommende ting. Så igen ikke negativ bagtanke herfra.
Der er ingen der anbefaler du skal bruge 800 kr om året på en Officepakke.
I mit link nederst, kan du i resten af officepakkens levetid købe den for 676 kr til dine 4 computere.
Jeg kunne ikke selv drømme om at hoppe på det "Taxameter" abonnement man tegner sig på med Office 365.
Hvorfor tror du de gør det?
De forærer licenser til brugerne af Windows 10 styresystemet og skraber ind på at brugerne kan "leje" 365 officepakken og købe programmer på Store. Det er det der er deres koncept nu.
Nok om det. Tilbage til dit problem nu når vi ved der er en pc med problem ud af 4:
De gange jeg oplever fejl og jeg hælder til at styresystemet er synderen og jeg ikke ønsker at geninstallere computeren prøver jeg det man kalder "In Place Upgrade". Det der i bund og grund sker, er at hele Windows systemet geninstalleres ovenpå og alle opdateringer kommer på under denne proces. Jeg har et par gange hvor Windows Update har drillet og jeg ikke har kunnet reparere det, fået det til at virke på den måde. Om det kan løse lige dit problem det kan jeg selvfølgelig ikke love dig. Måden "Ip Place Upgrade" udføres på er at man henter samme version af Windows som pc er installeret med og får det oprettet på en usb pind.
Når mediet er oprettet så finder man usb og starter installationen fra den kørende Windows. Man vælger at "Opgradere". Undervejs kommer bokse hvor man vælger at beholde alle personlige filer og programmer så de bliver liggende på pc.
Til slut har du så en ny Windows i samme version som du har liggende nu.
MEN der er et men. Da det er installation man foretager sig skal/bør du have backup af dine ting. Jeg har dog ikke selv oplevet fejl de to gange jeg har kørt "In Place Upgrade".
Det var en lang smøre, og jeg tror ikke jeg kan bidrage med mere. Så kigger blot med videre i tråden herfra.
Held og lykke.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. marts 2021 - 09:54 #11
Med hensyn til den opdatering du siger du har fået har Microsoft over tid leveret opdateringer til både Office og styresystemer der ikke understøttes længere. Det er typisk rigtig kritiske opdateringer der lapper sårbarheder hvis man bruger programmerne. Der er der ikke noget mærkeligt i. De ønsker jo ikke man skal komme i problemer i en overgangs periode mellem nyere programmer og styresystemer.
Avatar billede brasso Forsker
14. marts 2021 - 14:34 #12
#7. Det er så OK! Jeg opfattede bare dit indlæg på den måde, da der ikke var noget konkret omkring spørgsmålet. :-)

CITAT:---MEN der er et men. Da det er installation man foretager sig skal/bør du have backup af dine ting. Jeg har dog ikke selv oplevet fejl de to gange jeg har kørt "In Place Upgrade". ---CITAT SLUT.
Når jeg foretager den hder slags 'pilleri' i styresystem, tager jeg altid en komplet disk backup af systemdisken, så kan man da i værste fald komme tilbage til udgangspunktet.
Og du har da ret i at det kunne være rart at opgradere til Excel /Word 2019 (er hvis den sidste version), men til mit brug rækker 2007 udgaven fuldt ud.
Men på den anden side er 2019 versionen jo ikke voldsom dyr, fra 168 til 400 Kr. på Pricerunner. Så det bliver nok en opgradering /ny installation.
Avatar billede brasso Forsker
14. marts 2021 - 14:38 #13
#9, spændende hvad pris der så dukker op?
Jeg har fundet Office 2019 på Pricerunner til 168 Kr. for en Pro plus version.
Så jeg tror jeg vover forsøget.
https://productkeys.dk/produkt/microsoft-office-2019-professional-plus/?dTribesID=9OIiIkbuCBtHQnvUeuU6ZD05WpuicLKP%7Cadtribes%7C3280&utm_source=Pricerunner.se&utm_campaign=GameKeys-PriceRunner-feed&utm_medium=cpc&utm_term=3280
Avatar billede 220661 Ekspert
14. marts 2021 - 14:41 #14
Det var den side jeg linkede til tidligere. Se bunden af indlæg #5 :-)
Avatar billede brasso Forsker
14. marts 2021 - 14:54 #15
#5 Yes! tak det var jeg ikke lige opmærksom på. Har bestilt, men der er ikke dukket noget op på min E-mail endnu. :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
14. marts 2021 - 15:00 #16
#15 Skal nok komme. :-)
Avatar billede INK Ekspert
14. marts 2021 - 16:07 #17
Du bør nok checke spammappe/spamfilter, hvis den ikke dukker op inden for 15-30 minutter.
Avatar billede brasso Forsker
14. marts 2021 - 17:07 #18
#15 og #17. Mailen lå ganske rigtig i Spam.
Jeg har downloaded installations filen, vejledninger osv.
Har afinstalleret den gamle med Iobit Uninstaller, så jeg er sikker på der ikke ligger nogen rester (filer, registery nøgler osv.). Så nu mangel jeg kun at få installationen sat i gang, når mine andre presserende pligter er klaret. :-)
Avatar billede INK Ekspert
14. marts 2021 - 17:34 #19
Bemærk den skal aktiveres pr. Telefon ikke via nettet !
Avatar billede brasso Forsker
14. marts 2021 - 19:53 #20
#19 Har jeg læst i vejledningen der var i E-mailen. :-)
Det hele er installeret, nu skal jeg så bare finde ud af, hvordan jeg tilpasser installationen, så jeg kun har de programmer på maskinen jeg vil bruge.
Der var ikke rigtig en mulighed for at vælge brugertilpasset installation. Så jeg må lige på nettet for, at se om jeg kan finde en vejledning til, hvordan man tilpasser installationen.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. marts 2021 - 20:10 #21
#20 Tror faktisk det skal gøres inden man vælger at installere.
Det er noget mere bøvlet end med de forrige versioner kan jeg se.
Har fundet denne video her om hvordan man tilpasser sin installation:
https://www.youtube.com/watch?v=FoVtGmTTVPM
Avatar billede 220661 Ekspert
14. marts 2021 - 20:17 #22
Hvis du trykker på "vis mere" under video er der link til deployment kit samt den fil du skal bruge for at få det redigeret.
Avatar billede brasso Forsker
14. marts 2021 - 21:18 #23
#21 og #22. Fandt samme video, plus denne beskrivelse.
Og ja det er da noget bøvlet. I første omgang har jeg fået pakken aktiveret, og lader nok de unødvendige APP's / programmer ligge i første omgang. Så må jeg se om jeg vil bruge tid på en geninstallation, kun med de ting jeg vil bruge.
Tak for alle input her i tråden. Dejligt med personer, der gider hjælpe når man ikke lige selv kan komme videre. Fortsat god aften. Jeg tror jeg nupper et glas vin og en film inden sengetid. :-)
Avatar billede brasso Forsker
14. marts 2021 - 21:20 #24