Avatar billede Temco Professor
13. marts 2021 - 15:05 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Problemer med "Slumre"

Ofte når jeg sætter computeren til at slumre, bliver den der kun et øjeblik - og starter så op igen.
Har ingen programmer kørende (bortset fra det nødvendige, som f.eks. AV).
Avatar billede Temco Professor
13. marts 2021 - 15:06 #1
Som regel lystre den anden gang.
Avatar billede Peter Guru
13. marts 2021 - 15:19 #2
Jeg sætter bare min til at slukke skærmen, men den tænder igen på vilkårlige tidspunkter.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
13. marts 2021 - 16:26 #3
@Temco: Er det et pludselig opstået problem?

Mulige årsager:

1. Din mus vækker din PC når bordet ryster. (f.eks. en bil kører forbi)
2. En tastaturknapsidder fast og vækker din PC.
3. En opsætning i BIOS biver tilladelse til at andre enheder på dit LAN-netværk vækker din PC
4. En fejl et sted i Windows
Avatar billede jthyge Mester
13. marts 2021 - 17:00 #4
Jeg har oplevet det samme med min Dell computer.
Det opstod i forbindelse med en Windows opdatering....
.... Og forsvandt igen ved en Windows opdatering.

Prøv at kontrollere at du har den nyeste version af Windows.
Avatar billede Temco Professor
14. marts 2021 - 00:34 #5
#3 1 er udelukket, 2 har jeg tjekket, bruger ikke wi-fi (3). Så er det noget af det, skal det være nummer 4. Hvad gør jeg for at undersøge det?

#4 Windows er opdateret.
Avatar billede Temco Professor
14. marts 2021 - 00:38 #6
At den kun gøre det første ud af to gange jeg sætter den til at slumre, fortæller ikke noget?
Avatar billede Temco Professor
14. marts 2021 - 15:00 #7
Jeg har sat skærmen til at gå i stand by efter 10 minutter og computeren efter 30. Det første sker. det andet slet ikke.
Avatar billede Temco Professor
14. marts 2021 - 15:03 #8
De eneste programmer jeg har kørende (kan se når jeg klikker på den lille pil) er "Windows sikkerhed", mit antivirus og CCleaner.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
14. marts 2021 - 15:29 #9
Hvis du kører følgende kommando i kommandoprompten, kommer der så nogle programmer frem?

powercfg -requests
Avatar billede Temco Professor
14. marts 2021 - 18:57 #10
Nej.
Avatar billede Temco Professor
15. marts 2021 - 03:43 #11
Lukker.