Avatar billede ErikHg Ekspert
13. marts 2021 - 20:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Programfejl ved opstart i Windows 10

Flere gange i dag (13/3) har jeg ved opstart når velkomstbilledet kommer op på skærmen oplevet at der kommer et vindue med en fejl meddelelse. Det er dog ikke hver gang når computeren starter at meddelelsen popper op.
Øverst står: express.exe - Programfejl.
Se linket herunder:

https://ibb.co/tK4P3MP

Det tyder på at det er noget med hukommelsen. Når jeg klikker på OK forsvinder vinduet og alt fungerer som normalt.

Der er tale om en stationær hjemmebygget pc, der indtil nu ikke har givet problemer.
Avatar billede ErikHg Ekspert
13. marts 2021 - 21:29 #2
Det er lige netop hvad jeg har. I dag fik jeg en meddelelse om min Garmin GPS i bilen skulle opdateres, og derfor tog jeg den med ind og satte den til computeren.
Garmin ligger altid på computeren, men det er måske bedst at afinstallere programmet. Jeg har aldrig set dette før så derfor undrede jeg jeg over det.
Men jeg tror at problemet er løst:-) Takker for hjælpen.
Avatar billede milter Ekspert
13. marts 2021 - 21:49 #3
Jeg har også Garmin Express installeret på min computer. I "Indstillinger" (tandhjulet) kan du vælge, hvornår programmet skal starte, og hvis du fravælger "Skal Garmin Express altid køre i baggrunden", tror jeg, du kan undgå fejlmeddelelsen.
Avatar billede ErikHg Ekspert
13. marts 2021 - 22:59 #4
Det undrer mig bare, fordi det ikke er så lang tid siden jeg senest opdaterede GPS´en, og der efterfølgende ingen fejlmeddelelser kom.
Men når ikke det er noget alvorligt så er det jo bare at deaktivere programmet.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. marts 2021 - 08:11 #5
At der ligger et "service" program i baggrunden og kører, bevirker mange gange kun at det "rette" program starter en smule hurtigere op.
Hvis man vælger ikke at dette program starter, og man bare bruger det manuelt, vil service programmet først starte og så det rette. Det tager nogle sekunder mere tid, men til programmer men ikke bruger særlig tit er der ikke noget at hente ved at lade det køre i baggrunden. På en pc med mange af disse programmer kørende og men har en hhd til systemet vil det blot nedsætte tidspunktet hvor pc skal kunne bruges. Og det synes jeg ikke er nødvendigt.