Avatar billede grzona Ekspert
14. marts 2021 - 14:43 Der er 4 løsninger

mini disc til Imac

Hey Eksperter.

Hvordan tilslutter man en minidisc til en Imac?
Altså - rent fysisk? (helst ikke analog forbindelse fra hovdetelefonstikket)

og vil det kræve ekstra software end det der allerede ligger
på Imac.?
Avatar billede claes57 Ekspert
14. marts 2021 - 16:06 #1
da man også kan optage (digitalt) på minidisc, så må dimsen jo have et usb-stik - og det kan gå i de fleste computere også.
Umiddelbart vil computer se enheden som noget i stil med cd/dvd, og derfor vælge at starte et afspilningsprogram. Jeg ved ikke, hvordan mac's vil optage/indspille på minidisc, men igen - det burde være helt som på cd.
Avatar billede INK Ekspert
14. marts 2021 - 16:12 #2
Hvilken Minidisc afspiller/optager. Der findes åbenbart mange modeller med forskellige tilslutninger.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. marts 2021 - 16:41 #3
Det kan godt ske de sidste generationer af MiniDisc kom med en kommunikationsport, men de fleste var altså før der var noget der hed USB :-)

Min egen har kun alm. minijack analog udgang og optisk Miniplug (i bunden af minijack stikket). Så du må se på hvad din afspiller kan håndtere, og så evt. finde noget der kan konvertere den optiske udgang til noget du kan få ind på din iMac...

Hvilken afspiller har du?
Avatar billede frem-ad Professor
15. marts 2021 - 07:08 #4
Hej
Det kommer an på hvilken minidisc afspiller min havde (det er mange år siden jeg brugte den) Phone udgang - Optisk udgang & Coaxial  jeg købte en converter fra Kina dengang fra Coaxial til usb, om de eksistere stadig ved jeg ikke