Avatar billede HTP Juniormester
15. marts 2021 - 10:33 Der er 1 kommentar og
1 løsning

IF funktionen

Hej jeg har lidt udfordringer med en IF funktion som jeg skal bruge i et skema hvor jeg "tracker" vægt forskellen på mit Marsvin.

Har celle B5 som er vægten i sidste uge
Celle B6 er vægten i denne uge.

Celle C6 skal så kunne være forskellen i vægt, altså både kunne trække fra og ligge til, samtidig vil jeg gerne have at, hvis celle B6 er tom skal celle C6 være blank.

Hvis jeg så til med kunne få Celle C6 til at være grøn hvis den har øget i vægt og rød hvis den har tabt sig, så kunne det være fantastisk.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. marts 2021 - 10:55 #1
C6: =HVIS(B6="";;B6-B5)
og så højreklik i C6, og vælg 'Formatér celle'
Vælg Tal - ret evt antal decimaler ned og derunder Negative tal, tag den nederste med minus og rød - klik på fanebladet 'skrifttype' i boksen og skift farve til grøn
Avatar billede HTP Juniormester
15. marts 2021 - 11:00 #2
Mange tak, præcis hvad jeg ledte efter