Avatar billede Obvious94 Juniormester
15. marts 2021 - 11:01 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Hvad vil i anbefale af antivirus?

Kære forum.

Jeg leder efter et antivirus som er nem at bruge, effektiv, god kvalitet, men også billig.

Er der nogen som har nogle anbefalinger? og muligvis kan fortælle mig hvorfor man skal vælge det frem for noget andet.
Avatar billede Mikael Ekspert
15. marts 2021 - 11:10 #1
Jeg anvender bare den indbygget "Defender" i alle Win 7 - 10..
Har aldrig virus/andet skidt.

Finder den alt rigeligt, medmindre at man er fristet af mere tvivlsomme steder på nettet ;)
Avatar billede Obvious94 Juniormester
15. marts 2021 - 11:11 #2
Den indbygget Defender er ikke nok for mig... Jeg har desværre fået en del viruser.
Avatar billede Mikael Ekspert
15. marts 2021 - 11:15 #3
#2.. Surt.. ;) Men mon ikke at du får tip af andre ??
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. marts 2021 - 11:36 #4
Jeg har i 12-13 år anvendt Norton - først på Vista, siden på Win 7 og nu på Win 10, og det fungerer fint. Yderligere har jeg også Norton på min Samsung mobil.
Men der er mange producenter af antivirusprogrammer.

Her er et link til en test af antivirusprogrammer:

https://bedsteantivirus.com/
Avatar billede Obvious94 Juniormester
15. marts 2021 - 12:10 #5
Jeg har lige fået bitdefender og jeg har researchet lidt på det. Og jeg vil til at begynde med gå med det. Tusind tak for jeres svar!
Avatar billede 220661 Ekspert
15. marts 2021 - 12:14 #6
Jeg bruger denne side når jeg kigge på test af Av program. https://www.av-comparatives.org/
Lige nu kører jeg Bitdefender Security Suite. Kører den fordi jeg vandt et års av til 5 enheder. Ellers er det de frie udgaver af Avira, Kaspersky  og Bitdefender jeg bruger.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. marts 2021 - 12:15 #7
Og jeg bruger disse programmer fordi de altid ligger i toppen med hvad de beskytter mod.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. marts 2021 - 12:18 #8
du starter med at rydde op med https://www.trendmicro.com/en_us/forHome/products/housecall.html
så skal du køre malwarebytes og adwcleaner
https://www.malwarebytes.com/ (den kan køres gratis - igen grund til at betale)
https://www.malwarebytes.com/adwcleaner/
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. marts 2021 - 15:27 #9
Det er hvad der sker:-)
Hvis du vil have fjernet dit indlæg, så kan du klikke på den lille trekant med udråbstegn, og skrive hvorfor, så bliver det højst sandsynligt fjernet.
Man kan som bruger her på eksperten, ikke selv fjerne eller rette sine indlæg.
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2021 - 19:41 #10
Vil man besøge så kaldte tvivlsomme steder, vil jeg anbefale Malwarebyte, som er en malware finder, ikke en almindelig virusscanner. Den bedste model er desværre meget dyr, men der findes en freeware model. Man skal bare huske, at køre den manuelt jævnligt. https://www.malwarebytes.com/mwb-download/
Den er ikke i stedet for en virus scanner, men sammen med.
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2021 - 19:46 #11
Ps. Har lige fundet ud af, at Bitdefender vil have smidt Malwarebyte ud.
Det kunne aldrig falde mig ind, jeg beholder Malwarebytes.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. marts 2021 - 19:52 #12
#11 Jeg har kørt Bitdefender i et par år nu og har Malwarebytes i den frie version.
Og der er ikke ballade her med disse to.
Jeg tænker måske hvis man bruger købeversionen så kan situationen måske være anderledes.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. marts 2021 - 19:53 #13
Bitdefender Total Security og Malwarebytes free er ikke et problem her.
Avatar billede milter Ekspert
15. marts 2021 - 20:05 #14
Obvious94.

Og husk, efter alt det her skal du stadig være opmærksom på, at ca. 99% af den bedste beskyttelse mod at blive ramt af snavs på computeren består i at tænke sig om en ekstra gang eller tre, før man klikker "Ja tak" eller lignende på noget som helst  :-)
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2021 - 20:20 #15
#12
Ja det har du sikkert ret i.
Da jeg ikke ville installerer Bitdefender, ville jeg slette installations programmet fra
Program files, men det kan man ikke umiddelbart. Privazer afinstallering tog en del af filerne, men nogle blev tilbage.Jeg måtte ind og låse dem op, og bruge iObit unlocker, før jeg, med Privazer kunne fjerne det sidste. Det var åbenbart, at Bitdefender efterlod et spionprogram, så de kunne bombardere mig med tilbud i fremtiden. For hvorfor skulle de ellers gøre det så svært at afinstallere deres installations program?
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2021 - 20:22 #16
#14 Helt enig :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
15. marts 2021 - 21:00 #17
#15 Bitdefender i den frie udgave bombarder ikke brugeren normalt med tilbud om at købe programmet. Det har jeg ikke oplevet i det 1,5 år jeg brugte det før jeg fik pro udgaven.
Når men sletter manuelt så bliver det svært at finde alle resterne af programmerne bagefter.
Man skal fra start af afinstallere. Og meget gerne med et program som Revo eller et tilsvarende program der kommer ud i alle kroge.
Eller med antivirus programmets egen remover som man i de fleste tilfælde kan finde på deres hjemmesider.
Til Bitdefender free er der dog ikke sådan en har jeg set.
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2021 - 22:13 #18
#17
Det har du misforstået. Jeg har ikke installeret Bitdefender. Jeg åbnede bare installations programmet, hvor der straks stod, at Malwarebyte var inkompatibelt software, og om det skulle slettes. Det afviste jeg, og lukkede installations programmet. Det har derfor slet ikke været registreret i Revo. Men alligevel har Bitdefender lagt en masse filer ind i Program files. Og så er spørgsmålet, hvorfor er alle de filer lagt der?
Privazers sletteprogram er for øvrigt meget effektivt, det kan fjerne foler hvor Hwipe må give op.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. marts 2021 - 06:34 #19
#18. Ah ok. Så er jeg med.
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2021 - 13:46 #20
#19 Godt :-)
Avatar billede Obvious94 Juniormester
06. juni 2021 - 15:51 #21
Tusind tak for jeres svar :)
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2021 - 13:02 #22
Velbekomme :-)
Avatar billede Obvious94 Juniormester
18. juni 2021 - 12:16 #23
Bitdefender er altså ikke helt skidt.
Avatar billede Peter Guru
10. juli 2021 - 21:49 #24
Jeg har brugt Bitdefender i årevis i de forskellige versioner fordi jeg havde problemer med at Kaspersky krævede krævede for mange penge og der var absolut ingen mulighed for at at få dem tilbage. Det var vist noget med automatisk betaling.