Avatar billede lemads52 Juniormester
15. marts 2021 - 11:14 Der er 3 kommentarer

Hvordan afspiller og konverterer man m2ts filer

Efter en "recover" af en formateret harddisk er en del af videofilerne dukket op som m2ts filer, som jeg har problemer med at afspille og konverterer. Google påstår, at VLC playeren kan afspille dem, men jeg kan ikke få den til at gøre det. Og jeg har prøvet flere video converter programmet uden held. Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede thomas_bk Ekspert
15. marts 2021 - 11:20 #1
VLC plejer jo egentligt at tage det meste. Alternativt kan du prøve 'media player classic.

m2ts er blu ray filer, så kan udfordringen evt ligger i at filerne stadig er krypteret og derfor ikke af gode grunde ikke lader sig afspiller.
Avatar billede eurositi Ekspert
15. marts 2021 - 11:47 #2
Normalt er M2TS (MPEG2 TransportStream) filer ganske uproblematiske at afspille.

Men mens det ofte er gratis at slette dokumenter og billeder, er det langt mere usikkert at lave recovery på store videofiler. Og hvis du hverken kan afspille dem med Windows Media Player eller med VLC, må du nok indstille dig på, at de genskabte filer reelt er ubrugelige.

Faldt over disse gamle debattråde, som giver nogle bud på reparationsværktøjer:
https://forum.videohelp.com/threads/339721-Scanning-and-fixing-m2ts-file-errors
https://forum.videohelp.com/threads/332787-m2ts-file-corrupted-how-to-fix-the-chain

Start med ovenstående Derefter kan du godt forsøge at indlæse et par af filerne i et konverteringsprogram i håb om, at det kan læse filerne tilstrækkeligt. Jeg foreslår Xmedia Recode eller Handbrake. Output til MKV eller MP4 og benyt det almindelige H.264 (x264) video codec med Constant quality 18-20.
Avatar billede Obvious94 Juniormester
15. marts 2021 - 12:14 #3
Jeg bruger VLC