Avatar billede Mikael Ekspert
16. marts 2021 - 10:42 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Update fra Engelsk og aktiveret Win 7 pro 64 til Engelsk tilsvarende Win 10

Jeg har en Engelsk (sprog) Win 7 pro 64 bit, jeg gerne vil ændre til tilsvarende Win 10 (nyeste udgave)

Men det er vigtigt, at apps m.m. bibeholdes.

Hos Microsoft kan jeg hente nyeste Win 10 pro 64 bit, som en ISO.
Men da den ISO er den Danske udgave, tillader den ISO ikke at jeg beholder apps m.m grundet sproget.
Altså er den udgave ubrugelig til mit ønske om, at apps m.m. bibeholdes.

På nettet kan jeg sagtens finde en Engelsk udgave af nyeste Win 10 ISO.
(Som ikke downloades direkte fra Microsoft)

Spørgsmålet er:
Kan det være rigtigt, at Microsoft ikke tilbyder en Engelsk Win 10 pro 64 ISO til download. ???

Jeg ville helst have en udgave, som ikke er behæftet med "sjove ting"
Avatar billede thomas_bk Ekspert
16. marts 2021 - 12:31 #1
Avatar billede Mikael Ekspert
16. marts 2021 - 12:50 #2
#2.. Takker.. Men præsis den metode fra Microsoft giver IKKE den ønsket Engelske udgave. Trods valget: "Hent til en anden pc (ISO)"

Downloaden ER prøvet.. Og virker KUN til en DK iso
Avatar billede thomas_bk Ekspert
16. marts 2021 - 13:06 #3
Når jeg henter mediacreation tool, så er det ganske rigtigt med dansk tekst når det kører. Tænker det er baseret på min windows regions indstilling.
Når jeg klikker på næste, så i dette næste trin er der flueben i "brug de anbefalede indstillinger til denne pc" hvilket medfører valg af dansk sprog.
Når jeg fjerner fluebenet kan jeg herefter ændre sprog til hvad det nu skal være, herunder engelsk.
Har du ikke samme oplevelse?
Avatar billede Mikael Ekspert
16. marts 2021 - 13:12 #4
#3  Den mulighed har jeg ikke lige testet fra Microsoft.
Kun fra en "ukendt/evt. farlig" hjemmeside på nettet.. ;)
Avatar billede thomas_bk Ekspert
16. marts 2021 - 13:15 #5
Det var ellers det som jeg linkede til i #1 som du gav udtryk for at have prøvet. Jeg må have misforstået.
Avatar billede Mikael Ekspert
16. marts 2021 - 13:19 #6
#5 Næ du har ikke misforstået noget ;)
Jeg havde bare ikke testet/anvendt muligheden: "Fjern flueben" ;)
Avatar billede poko1 Ekspert
16. marts 2021 - 14:11 #7
Der er ingen problemer med at hente en Engelsk udgave her
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
vælg download Værktøjet nu
følg disse trin!
https://ibb.co/jy69M2B
Avatar billede Mikael Ekspert
17. marts 2021 - 08:59 #8
#7.. Takker.. Har nu med åbne øjne indset, at det var en fejl40 fra min side.

Jeg havde endda fjernet fluebenet, men helt overset, at uden flueben kunne sprog OGSÅ vælges/ændres. ;)