Avatar billede Mikael Ekspert
16. marts 2021 - 11:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan "dræber" jeg Defender effektivt i Win 10 pro 64 bit???

Jeg har en Win 10 pro 64 bit kørende som en virtuel på en Vm-ware pro.
I den virtuelle ligger der et "forud installeret" program.

Problemet er, at Defender melder FALSK virus/trojaner i det program.
(Det er et anerkendt/lovligt program, og jeg VED 100 % sikkert, at virus meldingen, ER en "fejl" )

Normalt anvendes den virtuelle  bare med alt internet forbindelse slået fra.
(Altså kan programmet køres rent lokalt, uden net)

Det kan så ske, at nettet midlertidigt slås til i den virtuelle Win 10 af andre grunde. Fx. p.g.a. update af den Win 10 på den virtuelle.

Her opstår problemet med Defender. En update ser ud til, at at overskrive, at Defender tidligere var slået fra. Og så meldes der igen, om den falske virus..
Og nævnte program dør.

Så: "Hvordan "dræber" jeg Defender effektivt i Win 10 pro 64 bit??? " ;)
Avatar billede falster Ekspert
16. marts 2021 - 14:41 #1
Den midterste her

https://jv16powertools.com/how-to-disable-windows-defender-windows-10/

How to disable Windows Defender through the registry

angives som værende permanent. Til forskel fra den øverste, som måske er den, du har anvendt.

Har ikke selv afprøvet den.
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2021 - 14:57 #2
Du skal vel have en virusscanner, og hvis du installerer f.eks. Kaspersky free eller andet, vil det sætte Defender ud af funktion.
Avatar billede Mikael Ekspert
17. marts 2021 - 08:56 #3
#1.. Tak for forslaget.. Har heller ikke prøvet metoden. (Endnu) ;)

#2.. Nu er det en virtuel på en Wm, som normalt aldrig skal på nettet.
Heller ikke anvendes til andet end lige det program.
Så lige dér, turde jeg godt helt undlade et Virusprogram.

Det er jo i dette tilfælde, en kendt FALSK advarsel om virus Defender melder.

Men det underlige er, at samme 2 problemfiler liggende på en anden computer eller USB stick meldes, helt "rene". Tjekket med både samme Defender og andre programmer..

Men jeg har løst det, ved at sætte de 2 filer, som en "undtagelse" i Defender.
(Så Defender ikke scanner de 2 "farlige". Ser ud til at fungere)
Avatar billede Mikael Ekspert
17. marts 2021 - 10:41 #4
Update:

Har nu testet forslaget i #1 linket.
Har brugt metode 2 (midterste) hvor jeg ændre i databasen, så Defender er "dræbt"

Det ser ud til at fungere perfekt ;) (må tiden vise)
Om ikke andet, så har jeg gemt en kopi af den Virtuelle før ændringen. HVIS NU ;)

Bemærk, at jeg KUN har ændret i den Virtuelle Win 10.
Altså har jeg IKKE deaktiveret Defender på "Hosten"