Avatar billede Isak Kornerup Houe Praktikant
16. marts 2021 - 15:13 Der er 5 kommentarer

Mistet lokal kontaktmappe i outlook (gendannelse)

Kære eksperter

Jeg var i gang med at rydde op i kontaktpersoner i Outlook 2013 for en bekendt. De var organiseret i en række undermapper, hvoraf nogle skulle fjernes. Mapperne var gemt lokalt (jeg tror, han bruger en IMAP-email). Da jeg slettede én mappe, forsvandt en række andre pludselig også; de har tilsyneladende ligget som undermapper i den mappe, jeg slettede.

Jeg kan hverken finde de slettede mapper eller kontakterne derfra i slettet post.

Hvad gør jeg? Er der et listigt sted, hvor kontaktmapper ender? Eller kan bruge windows gendannelsesfunktioner til at komme tilbage til en ældre version?

Der ligger en del unikke data (kontakter, noter til kontakter mv.) i det slettede, så jeg er smådesperat og har ret røde ører. Hjælp!

/ Isak
Avatar billede Isak Kornerup Houe Praktikant
16. marts 2021 - 15:34 #1
Denne artikel foreslår programmet 'outlook recovery' thttps://www.dataforensics.org//how-to-recover-deleted-folder-in-outlook-pst/

Er der nogen, der har erfaringer med dette?
Avatar billede wjens Guru
16. marts 2021 - 16:50 #2
Hvis det er en lokal Outlook ligger kontaktpersonerne også i .PST filen sammen med mails. Du tog vel en backup inden du begyndte :-) så en restore af den fil burde være nok.
Avatar billede Isak Kornerup Houe Praktikant
16. marts 2021 - 17:08 #3
Jeg tog desværre ikke backup, før jeg begyndte...
Avatar billede wjens Guru
16. marts 2021 - 17:33 #4
Er der heller ikke en ældre backup? Ved at give den et andet navn vil jeg tro at man kan tilknytte den og bruge export/import til at hente kontaktpersoner og beholde de nyeste emails i den gældende PST.
Avatar billede Isak Kornerup Houe Praktikant
16. marts 2021 - 18:01 #5
@Wjens Jo min nuværende 'plan B' er at få fat i en ældre computer, tingene er overført fra og hente PST-filen fra outlook der, og så importere kontakter fra denne (denne gang efter behørig backup!)

Er der nogen der har erfaringer med metoden der nævnes i linket ovenfor?
(altså thttps://www.dataforensics.org//how-to-recover-deleted-folder-in-outlook-pst/ )