Avatar billede Kris B Praktikant
16. marts 2021 - 22:24 Der er 3 kommentarer

Gammel data fra gamle mobiltelefoner (2004-2009 ca.)

Hej alle!

Jeg har fundet en masse af mine gamle kameratelefoner, Sony-ericsson, Samsung, Nokia mf., og jeg ved jeg har en masse nostalgiske billeder, sms'er og kontakter gemt på disse.

Problemet er så, hvordan jeg får adgang til alle de gode minder, uden at have de korrekte opladere, pin/puk-koder eller sågar et gammeldags sim-kort at putte i.

Jeg har søgt op og ned, men der er ingen guides på nettet, der omhandler de "ældgamle" telefoner, der huserede længe før smartphones eksisterede.

Mobilerne er alle intakte, men som nævnt uden opladere osv, men jeg tænker at al data må ligge i telefonens hukommelse, omend det nok var en lidt anden teknologi dengang.

Kan disse data "hives" ud på nogen måde? - jeg betaler gerne hvad end det måtte koste til hvem end der kan hjælpe!

På forhånd tak.

Kh Kristoffer
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. marts 2021 - 22:55 #1
Det kan du næppe på anden måde end med et datakabel til din PC. Muligvis kan du få bluetooth op at køre. Men det kræver naturligt nok at de kan tændes, og kræver derfor lader.
16. marts 2021 - 23:55 #2
hvorfor noget mobiler er der tale om
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. marts 2021 - 08:51 #3
I tillæg - er de beskyttet af en sikkerhedskode, er det også essentielt at kende denne - uden den, kommer man ikke ind i telefonen.

Jeg vil tro jeg har datakabler til Sony-Erichsson og Nokia - men ved ikke med andre modeller, hvad de kan tænkes at have af interface. Jeg vil ikke af med dem, men de kan godt lånes (Københavnsområdet).