Avatar billede anne_aat Mester
18. marts 2021 - 12:01 Der er 4 kommentarer

Valg af celle, skal kopirer indhold ind i anden celle

Hej Eksperter,

Jeg sidder og bøvler lidt med en kundeliste i excel. Formålet er, at når jeg i Excel har et stort dataark med alle kunderne på, så vil jeg gerne kunne trykke på deres CVR-nummer for automatisk at flytte det CVR-nummer om i en celle, der hedder "CVR", på den måde vil de resterende felter udfylde sig selv, da jeg har lavet xopslag i disse.

Er der nogen der har en god idé til, hvordan jeg kan lave dette "link" mellem de to celler. Det kan være op til 1000 CVR-numre - så det vil ikke være en bestemt celle men en af de 1000 i samme kolonne.

Er der nogle der kan sende mig i den rigtige retning?
Avatar billede thomas_bk Ekspert
18. marts 2021 - 12:32 #1
Det vil kræve at der skrives en makro.

Alternativt hvis det i princippet udelukkende handler om at filtrer data.
Så kan man overveje at tilføje en kolonne i stamdata hvor der sættes et 'x' og så vil en pivot der trækker fra stamdata kunne filtreres på dette x og automatisk opdatere.
Avatar billede store-morten Ekspert
18. marts 2021 - 13:06 #2
Måske:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
If Not Intersect(Target, Range("A2:A1001")) Is Nothing Then
ActiveCell.Copy _
    Destination:=Range("CVR")
End If
End Sub
Avatar billede store-morten Ekspert
18. marts 2021 - 13:30 #3
Hvis du dobbelt klikker på en celle i A2:A1001 kopieres denne til en navngivet celle.
Avatar billede anne_aat Mester
18. marts 2021 - 15:38 #4
Tak Morten, det vil jeg prøve at arbejde ud fra.