Avatar billede Claus Mester
18. marts 2021 - 19:36 Der er 6 kommentarer

Wifi på laptop kobler fra hele tiden

Som beskrevet, kobler min internetforbindelse på min bærbare konstant fra. Jeg mindes ikke at jeg havde dette issue før sidste Windows opdatering.

Min laptop er altid i strømstikket og kører således ikke på batteri.

Der ser ikke ud til at være nogen sammenhæng i tiden der går fra at forbindelsen ryger, til jeg kobler den til, og den kobler fra igen. Det sker tilsyneladende med tilfældige mellemrum.

Jeg har forsøgt mig med forskellige løsninger jeg har fundet på nettet, uden held. Bl.a.:

- slukke, hive kabler ud nogle minutter, og genstarte computer og router
- fjernet og geninstalleret netværksadapter
- tjekket at netværks driver er opdateret til nyeste version
- tjekket at strømstyring i netværks adapter er deaktiveret
- indstillet computeren til "maksimal ydeevne", både på batteri og tilsluttet strøm, under "Strømbesparelsestilstand"

Nogen bud på hvad jeg kan gøre? Det er super irriterende.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. marts 2021 - 19:45 #1
Har du tjekket i de avancerede indstillinger i strømstyringen om der må lukkes for enheder?
Og din strømforsyning har ikke en dårlig forbindelse på computeren så den slår fra og til?
Avatar billede Claus Mester
18. marts 2021 - 20:15 #2
Det har jeg ikke tjekket, nej. Hvor, i avancerede indstillinger under strømstyring, finder jeg den indstilling? Jeg kan ikke lige spotte den.

Nej, jeg tror ikke min strømforsyning er ustabil. Den lader fint og der har aldrig været nogle issues der kunne mistænkes at være derfor.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. marts 2021 - 20:45 #3
Når du er i strømstyring klik på at ændre indstillinger for plan. Her skal du kunne tilgå de avancerede indstillinger.
Tjek at alt i boksen her er til maksimal ydelse:
https://ibb.co/7rX8CSh
Avatar billede Claus Mester
19. marts 2021 - 12:20 #4
Nåh. Ja, det har jeg tjekket, og som skrevet i mit oprindelige opslag, er de begge indstillet til maksimal ydeevne (både batteri og tilsluttet strøm).
Avatar billede 220661 Ekspert
19. marts 2021 - 13:07 #5
Kan så se ud fra det du skriver her og det indledende at jeg ikke lige har mere at byde ind med.
Lige en sidste:
Har du tjekket dine bios indstillinger om der er noget strømstyring der på hardwaren?
Windows kan på uefi bios ændre indstillinger til forskel fra den gamle bios type.
Avatar billede Claus Mester
19. marts 2021 - 18:06 #6
Øv. Det var ærgerligt. Men tak for indsatsen!
Jeg vil tjekke/afprøve dit sidste forslag, så snart jeg kan komme ind i min bios. Jeg har forsøgt med forskellige kombinationer (F2 + Del burde være den til min ASUS), men uden held. Så ligeså snart jeg kommer ind, vil jeg prøve den.